اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس من| احتمال تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزگاری/ ماجرای نامه آقای وزیر

گسترده شدن رشته‌های شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، باعث شد داوطلبان برخی رشته‌هایی که در این آزمون امکان ثبت‌نام نداشتند، از آموزش و پرورش درخواست داشته باشند تا رشته‌های آنها را هم وارد این آزمون کند.

فارس من| احتمال تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزگاری/ ماجرای نامه آقای وزیر

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش دهم اسفند امسال آغاز شد و بر اساس اطلاعیه این آزمون، 28 هزار و 18 آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری پس از آزمون کتبی، مصاحبه، گزینش و دوره مهارت آموزی جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

صادق ستاری‌فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از همه علاقه‌مندان به آموزگاری که دارای شرایط استخدام هستند، دعوت کرده است که در این آزمون شرکت کنند؛ امسال آزمون استخدامی آموزش و پرورش، تفاوت‌های عمده‌ای نسبت به سال‌های گذشته دارد و بر همین اساس امکان حضور افراد بیشتری نسبت به سال‌های قبل وجود دارد.

یکی از تفاوت‌های مهم آزمون استخدامی امسال این است که افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی با سقف سنی 40 سال می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در حقیقت امکان حضور دهه شصتی‌ها هم با مدرک کارشناسی در این آزمون وجود دارد و تفاوت دوم اینکه، گستره رشته‌هایی که آزمون در آنها برگزار می‌شود، بیشتر شد.

* داوطلبانی که درخواست شرکت در آزمون استخدامی آموزگاری را دارند

گسترده شدن رشته‌های شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باعث شد که داوطلبان برخی رشته‌هایی که در این آزمون امکان ثبت‌نام نداشتند، از آموزش و پرورش درخواست داشته باشند که رشته‌های آنها را هم وارد این آزمون کند. 

فارغ‌التحصیلان رشته‌های شیمی، مهندسی، آمار، حقوق، تربیت‌بدنی، محیط زیست، علم‌ اطلاعات و دا‌نش‌شناسی، فناوری اطلاعات، زبان، منابع طبیعی، حسابداری و علوم سیاسی از جمله افرادی بودند که با ثبت پویش‌های در سامانه فارس من درخواست داشتند بتوانند در این آزمون شرکت کنند. 

پیگیری خبرنگار فارس از وزارت آموزش و پرورش، نشان داد که معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جلساتی را با سازمان اداری و استخدامی داشته است.

شنیده‌ها حاکیست که وزیر آموزش و پرورش هم در نامه‌ای به سازمان اداری و استخدامی اضافه شدن سه رشته آمار، جغرافیا و زمین شناسی را پیشنهاد داده است که البته هنوز این موضوع به تأیید نرسیده است.

* تعیین تکلیف افرادی که در آموزش و پرورش سابقه معلمی دارند

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که معلمان مدارس غیردولتی، خرید خدمات، نهضت سوادآموزی و ... در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند اما برخی از این معلمان می‌گویند که رشته آنها در دفترچه آزمون استخدامی نیست.

پیگیری خبرنگار فارس حاکی از این است که وزارت آموزش و پرورش پیشنهادی را به سازمان اداری و استخدامی داده است تا داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در صورت داشتن حداقل دو سال سابقه خدمت معلمی در مدارس ابتدایی دولتی یا غیردولتی فارغ از نوع رشته تحصیلی،  بتوانند در این آزمون شرکت کنند.

* احتمال تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

بر اساس اعلام آموزش و پرورش قرار است  ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ نفر آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی در مدارس جذب شوند.

ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از دهم اسفند آغاز شده و تا 16 اسفند ادامه داشت که یکبار تا امروز یعنی 19 اسفند تمدید شده است.

در صورتی که با تغییرات اعلام شده، موافقت شود، مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش تمدید می‌شود. البته پیگیری خبرنگار فارس حاکی از این است که جلسه‌ای نیز فردا پیرو این موضوع برگزار می‌شود.

پایان پیام/ ت 1750

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول