اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اغتشاشات اخیر معلول کوتاهی در جهاد تبیین بود/ برای تحقق مردمی سازی باید نظام ارزش گذاری گزارش محور را تغییر بدهیم

امام جمعه موقت قزوین گفت: امروز اولویت کشور بحث جهاد تبیین است، اغتشاشات اخیر معلول کوتاهی در جهاد تبیین بود که نتیجه آن کشف حجاب درصد کمی از بانوان جامعه شد.

اغتشاشات اخیر معلول کوتاهی در جهاد تبیین بود/ برای تحقق مردمی سازی باید نظام ارزش گذاری گزارش محور را تغییر بدهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید مهدی خضری در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد:یکی از ویژگی‌های اهل تقوا این است که علاوه بر تقوای خود، مراقب تقوای دیگران هم هستند، از راه‌های مراقبت از تقوای دیگران می‌توان به عدم انتشار گناه در جامعه اشاره کرد.

وی ادامه داد: یکی از گناهان کبیره این است که انسان خواسته یا ناخواسته منتشرکننده فساد در جامعه باشد، باید مراقب باشیم، امروز فضای مجازی یک امکانی را در اختیار انسان‌ها قرار داده که می‌توانند فحشا را منتشر کنند، حتی ممکن است این کار با نیت خوب و خیر انجام شود.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: اگر خواهان رفع مسئله کشف  هستیم که البته باید هم این‌گونه باشد، باید مدیریت هوشمندانه و معقول انجام دهیم، ، مقام معظم رهبری فرمودند اکثریت زنان و دختران ما به توطئه دشمن نه گفتند، زیرا توطئه دشمن این بود که همه زنان ایران کشف حجاب کنند، اما عده قلیلی این کار را کردند.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: امروز بررسی‌هایی که به‌طور دقیق در مناطق مختلف انجام شده نشان می‌دهد درصد کشف حجاب نسبت به جامعه زنان درصد ناچیزی است، ما ۲ نگاه اشتباه در مسئله حجاب داریم، یکی نگاه سهل‌انگارانه است، یعنی می‌گویند ما باید مسئله حجاب را رها کنیم و با این موضوع کاری نداشته باشیم، متأسفانه برخی از مدیران ما این نگاه را دارند و هیچ راهکاری ارائه نمی دهند ، نگاه رهاسازی و غفلت غلط است

وی خاطرنشان کرد: یک طرف دیگر موضوع هم مؤمنین  هستند که  دائماً این تصاویر را نشر می‌دهند و این را القا می کنند که کشف حجاب گسترده است وحجاب را مطالبه اصلی خود قرار داده‌اند، البته این حرفی که بنده عرض می‌کنم به معنای این نیست که ما مطالبه نکنیم، اما باید ببینیم اولویت چیست؟ امروز اولویت کشور ما بحث جهاد تبیین است، اغتشاشات اخیر معلول کوتاهی در جهاد تبیین بود و نتیجه آن کشف حجاب درصد کمی از بانوان جامعه شد.

خطیب نماز جمعه قزوین تأکید کرد: راهکار برطرف کردن این موضوع جهاد تبیین است، چون ما در جهاد تبیین کوتاهی کرده‌ایم و وقتی بدون حل کردن گره‌های ذهنی به سمت مسئله حجاب برویم، کار ما نتیجه نخواهد داد.

وی با تشکر از دادستان استان قزوین در خصوص پیگیری مسئله کشف حجاب خواستار ساماندهی فضای اصناف در این موضوع شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خضری یادآور شد: مردمی‌سازی امور یکی از نکات مهم است، مقام معظم رهبری دو گفتمان را در سال‌های اخیر پررنگ کردند، یکی گفتمان جهاد تبیین و دیگری گفتمان مردمی‌سازی است، ایشان فرمودند کار را به مردم بسپارید، کلید حل مشکلات این کشور حضور مردم است، انقلاب با مردم پیش رفته و دفاع مقدس با حضور مردم پیروز شده است، ما اگر در هر صحنه‌ای پیروز شده‌ایم حضور مردم را داشته‌ایم، وقتی کار را دولتی و سازمانی کردیم عمدتاً کارها شکست خواهند خورد.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: یکی از موانع مردمی‌سازی این است که نرم‌افزار حکمرانی و مدیریتی ما باید تغییر کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خضری تصریح کرد: امروز بعضاً می‌بینیم کارهایی که اساساً مردمی بوده دولتی می‌شود، نیمه شعبان یک جشن مردمی است، از زمانی که ما به خاطر داریم مردم خودشان کوچه و خیابان‌ها را چراغانی می‌کردند، جشن می‌گرفتند و شیرینی پخش می‌کردند، اما یک مرتبه می‌بینیم دستگاه‌ها با تمام قدرت و پول خود به این موضوع ورود می‌کنند.

وی بیان کرد: این فروشگاه‌های بزرگ که محصول نظام سرمایه‌داری غرب است، وقتی به میدان بیایند تمام مغازه‌های کوچک محلات را نابود می‌کنند، شما دیگر نمی‌روید از مغازه محله‌تان خرید کنید و به آن فروشگاه‌های بزرگ می‌روید، این نگاه لیبرالی است که حاکم می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خضری خاطرنشان کرد: امروز هم می‌بینیم موکب‌های بزرگ با پول کلان در اربعین حضور دارند، البته در اربعین ما هزاران موکب مردمی داریم، اما یک مرتبه می‌بینیم دستگاه‌ها می‌آیند با پول و قدرت خود موکب‌های آن‌چنانی می‌زنند، بعد هم افتخار می‌کنند و گزارش می‌دهند ک ما در اربعین سهیم بوده‌ایم.

خطیب نماز جمعه قزوین تأکید کرد: یکی از اساتید حوزه علمیه قم می‌گفت بنده خدمت آیت‌الله سیستانی رسیدم، ایشان فرمودند ما نمی‌دانیم سیاست مسئولین شما چیست، ظاهراً شما می‌خواهید اربعین را در عراق به صورت دولتی انجام دهید، ایشان پاسخ داده بودند خیر این‌گونه نیست، ما هزاران موکب مردمی داریم، اما متأسفانه این موکب‌های دولتی سروصدای زیادی دارند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: فردی خدمت حضرت موسی‌بن‌جعفر (ع) رسید و عرض کرد من بار شترها را که وجوهات مردم است از خراسان به خدمت شما آورده‌ام، حضرت فرمودند آن وجوه شرعی و هدیه‌ای که بی‌بی شطیطه داده بود را کجا گذاشته‌ای؟ گفت او یک سکه سیاه داده بود که گفت این خمس من است، حضرت از آن همه بار طلا سؤال نکردند و فقط از هدیه بی‌بی شطیطه سؤال کردند.

وی اظهار کرد: امام زمان (عج) چه چیزی را قبول می‌کند؟ امام همین کارهای مخلصانه و خودجوش را می‌پذیرد، این‌ها هستند که انقلاب را پیش برده‌اند، عکس‌ها، گزارش‌ها و فیلم‌ها انقلاب را پیش نبرده‌اند، کارهای سنگین که پشت آن فقط پول است و نیت، ایمان و باور نیست، این‌ها کار را پیش نمی‌برند.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: مقام معظم رهبری در جریان مواسات فرمودند شنیده‌ام در سبزوار برخی خانم‌ها جمع شده‌اند پول گذاشته‌اند و گوشت قربانی به مردم می‌دهند، ایشان به ده‌ها هزار بسته‌ای که از آن‌ها عکسبرداری شده بود اشاره نکردند، اما به کار مخلصانه این خانم‌ها اشاره کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خضری عنوان کرد: بسته‌هایی که در آن‌ها نیت گزارشی وجود دارد کار انقلاب را پیش نمی‌برد، بگذاریم مردم کار کنند، حتی اگر ضعیف باشد، بگذاریم مردم در صحنه باشند، بگذاریم 22 بهمن را مردم اجرا کنند، بگذاریم اربعین را مردم اجرا کنند، با پول بیت‌المال پوز دادن افتخار نیست، افتخار این است که از همین جوشش‌ها و رویش‌های مردمی داشته باشیم.

وی بیان کرد: در مسیر عراق یک پیرمردی را دیدم نشسته بود چای می‌داد، با او هم‌کلام شدم، گفت من مشهد نرفته‌ام، پول ندارم به حرم علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) بروم، همه پول‌هایم را جمع می‌کنم اندازه چای و چند خرما می‌شود که اربعین برای امام حسین (ع) خرج کنم.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: این‌هاست که ظهور را نزدیک می‌کند، مقام معظم رهبری فرمودند مردم را به میدان بیاورید، اما ما کاری می‌کنیم مردم کنار می‌نشینند و می‌گویند دستگاه‌ها که هستند، پول هم دارند و خرج می‌کنند، به همین دلیل مردم کنار می‌روند، این اتفاقات در شهادت اهل بیت (ع) و در میلاد ائمه (ع) اتفاق می‌افتد، اینکه مردم تماشاچی می‌شوند و فقط در نقش استفاده کننده هستند، انگار می‌گوییم مردم فقط به راهپیمایی و به پای صندوق‌های رأی بیایند، در بقیه جاها دستگاه‌ها هستند، در حالی که این کار غلط است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول