اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

طی سفر رئیس جمهور به استان گلستان مصوب شد؛ اختصاص 200 میلیارد تومان برای رفع مشکل آب روستاهای مرزی

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل آب شرب روستاهای نوار مرزی تصویب شد.

طی سفر رئیس جمهور به استان گلستان مصوب شد؛  اختصاص 200 میلیارد تومان برای رفع مشکل آب روستاهای مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس مهدی دارویه در جلسه بررسی مشکلات آب شرب روستاهای نوار مرزی با حضور مسئولان استانی اظهار کرد: طرح بزرگ آبرسانی سد نرماب، مجتمع آبرسانی فجر و آب شیرین کن کرند از طرح های مهم آبرسانی برای روستاها و شهرهای نوار‌مرزی در آینده است.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی چند سال اخیر و کمبود و مشکلات آب شرب در نوار مرزی، برای ابرسانی به این منطقه به ۱۰ تانکر آبرسانی نیاز داریم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد:عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی فجر در سالهای گذشته آغاز شده اما به دلائلی مانند کمبود اعتبارات و غیره تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. با بهره برداری از این مجتمع ۹۲ روستا و دو شهر با جمعیتی بالغ بر ۹۵ هزار نفر از آب شرب بهداشتی بهره مند‌می شودند.

وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل آب شرب روستاهای نوار مرزی تصویب شده که برای آب رسانی به نوار مرزی مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تقاضا کردیم.

دهرویه گفت: با توجه به خشک سالی های اخیر،  کاهش درآمد و عدم زراعت مناسب در اراضی این منطقه، ابرسانی سریع به این منطقه باید مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد زیرا مردم این منطقه مانند سالهای گذشته توان مالی برای خرید آب ندارند.

وی تصریح کرد: از ۲۰۸ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی شهرستان مبلغ ۴۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای پروژه های آب رسانی مصوب شد.

دستگاه آب شیرین کن در بخش داشلی برون نصب و اجرا می شود

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: تفاهم نامه اجرای اب شیرین کن در بخش داشلی برون منعقد شده و بهار سال ۱۴۰۲ این بخش به منابع اب پایدار دست خواهند یافت.

امانقلیچ شادمهر اظهار کرد: از مجموع ۳۰ روستای واقع در بخش داشلی برون، آب رسانی به ۱۴ روستای این بخش توسط تانکر انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: برای تکمیل پروژه مجتمع ابرسانی فجر نیاز به یکهزارو ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تلاش داریم با اوردن مدیران مرتبط به این بخش بتوانیم حساسیت موضوع را تشریح کنیم.

فاز نخست مجتمع آب رسانی فجر اجرایی می شود

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان گفت: با بهره برداری از پروژه " اگری بوغاز" فجر یک از ۱۴ روستا واقع شده در این محدوده تعداد هفت روستا از نعمت آب شرب بهره مند خواهند شد. با رایزنی های انجام شده با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) فاز نخست پروژه آبرسانی فجر اجرایی می شود.

ایرج حیدریان اظهار کرد: تابستان امسال سه حلقه چاه عمیق در منطقه" ایگدر" در راستای تامین بخشی از آب شرب حفاری شد و عملیات حفاری سه حلقه چاه جدید نیز در محدوده شهر گنبدکاووس بهمن ماه امسال آغاز شد.

معاون شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در طرح آبرسانی به روستاهای نوار‌مرز، سه حلقه پاه در خردادماه حفر شده و سه حلقه چاه حفاری شده نیز در شرف بهره برداری بوده و سه حلقه چاه جدید نیز در سال آینده حفر خواهد شد که با حفر و بهره برداری این چاهها بخشی از نیاز ابی مردم مرزنشین برطرف خواهد شد.

جواد تیموری اظهار کرد: سومین سال خشکسالی را در استان شاهد بوده و امسال  بین ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش بارندگی و ۳۵۰ میلیون مترمکعب کاهش آب های زیرزمینی داریم.

وی تصریح کرد: اولویت ما مدیریت روان آبها در بارندگی های آتی و هدایت سیلابها به سمت تالاب ها خواهد بود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول