اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سفره رنگین اصناف گیلان برای عاشقان امام عصر

بازاریان و اصناف در گیلان نشان دادند وقتی صحبت از حضرت مهدی (عج) باشد همواره پای‌کار هستند و از هیچ تلاشی برای شاد کردن دل مردم و پذیرایی از عاشقان اهل بیت دریغ نمی‌کنند.

سفره رنگین اصناف گیلان برای عاشقان امام عصر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هرساله در روز و شب نیمه شعبان که مصادف با سالروز میلاد امام زمان (عج) است چهره شهر رشت و استان گیلان ویژه می‌شود و این روزها حال و هوای این شهر در روز عید بزرگ نیمه شعبان بسیار خاص و عجیب است. 

وقتی در آستانه نیمه شعبان در کوچه‌ پس کوچه و خیایان‌های رشت قدم می‌گذاریم، حس و حال نیمه شعبان به وضوع قابل مشاهده است به طوری که نقاط مختلف شهر از جمله پیاده‌راه فرهنگی شهر، آذین‌بندی شده و ایستگاه‌ها و موکب‌های مختلفی در حال راه‌اندازی شده است. 

در کنار برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی، جشن‌های محلات در مساجد شوق و ذوق بسیار خاصی داشته که این مراسمات در روز چهارشنبه به اوج خود رسیده بود. 

در روزهای اعیاد ماه شعبان و میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود (عج) با هماهنگی‌های سازمان تبلیغات اسلامی، بازاریان و اصناف گیلانی نیز در این روزها حال و هوای امام زمانی دارند، اصناف و بازاریان رشت با همت خود در پیاده‌راه فرهنگی رشت پای‌کار برپایی جشن میلاد حضرت امام زمان (عج) بودند. 

به گفته رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان، حضور معنادار کسبه و بازاریان در جشن نیمه شعبان در رشت نشان دهنده ارتقای روحیه معنوی و مهدوی در بازار است. 

علیرضا پورحیدر می‌گوید بازاریان، کسبه و برخی شرکت‌ها در اقدامی ارزشمند همزمان با جشن میلاد امام زمان (عج)، از هزاران مهمان و حاضرین در پیاده راه فرهنگی رشت پذیرایی کردند. 

 

در این شرایط سخت اقتصادی و معیشتی، حضور بازاریان و برپایی غرفه‌های متعدد برای پذیرایی از مردم در روز نیمه شعبان بسیار ارزشمند است و آنطور که رئیس اتاق اصناف گیلان می‌گوید توزیع و پخش غذا، چای، شیرینی و شربت در حاشیه جشن میلاد امام زمان (عج) در میدان شهدای ذهاب رشت کار ماندگاری از سوی کسبه و بازاریان می‌باشد. 

با هماهنگی‌های سازمان تبلیغات بار دیگر منجر شد تا بازاریان و اصناف در استان گیلان نشان دادند وقتی صحبت از منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) باشد همواره پای‌کار هستند و از هیچ تلاشی برای شاد کردن دل مردم و پذیرایی از عاشقان اهل بیت دریغ نمی‌کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول