اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جهان آینده با حاکمیت قرآن مدیریت می شود

رئیس مجمع عمومی مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تمامی دانشمندان اسلامی و حتی کشورهای اروپایی معتقدند حاکمیت جهان آینده بر مبنای قرآن خواهد بود.

جهان آینده با حاکمیت قرآن مدیریت می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حجت الاسلام ولی الله لونی به مناسبت عید نیمه شعبان در جمع مردم و مسئولان در حوزه علیمه منتظریه گنبدکاووس اظهار کرد: مهدویت موضوع جدیدی نبوده و فقهی از لایه اسلام است و هیچ تفاوتی با نهضت امام حسین(ع) ندارد.

وی با اشاره به انفجار اطلاعاتی در جامعه امروزی تصریح کرد: دنیا و جهان با گسترش فضای مجازی از یک دهکده هم کوچکتر شده و انفجار اطلاعاتی جامعه امروزی در برخی اوقات سبب سردرگمی بشر از عرضه اطلاعات کثیر می شود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علیمه قم خاطرنشان کرد: نقش افرینی انسان امروزی با نسل ها و قرون گذشته متفاوت بوده و انسانی می تواند در این انفجار اطلاعات موفق باشد که علاوه بر هوشمندی عقلانیت نیز داشته باشد. در جامعه امروزی علاوه بر علم و هوش، نیازمند عقل هستیم تا بتوانیم تشخیص دهیم علم را در کجا مصرف کرده و ناخوداگاه علم ما ابزار استعمار برای هموطنانمان نشود.

وی بیان کرد: امروزه دانشمندان غیرمسلمان بسیاری از کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده و معتقد هستند که حاکمیت آینده مطابق با قران خواهد بود. بنابراین قدرت های استکباری برای جلوگیری از این موضوع شیعه و سنی تکویری را پرورش داده و در دنیا ترویج کردند.

حجت الاسلام لونی گفت: قدرت های استکباری با ترویج شیعه و سنی تکویری تلاش دارند تا اسلام را ضد عقلانیت، ضد احساسات عاطفی و ضد انسانیت در جهان معرفی کنند تا اسلام واقعی جهان را تسخیر نکند.

وی ادامه داد: قران یک نسخه واحد برای شیعه و سنی بوده و خوشبختانه در طول تاریخ اسلام علمای شیعه و سنی اجازه ندادند این نسخه واحد دچار تحلیف شود و این افتخار بزرگی برای تمام علمای شیعه و سنی است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: متاسفانه با فراگیری فضای مجازی همه اقشار متن زندگی و فعالیت های شخصی خود را در این فضا قرار می دهند. انتشار این موضوعات سبب اختلاف و مشکلاتی در جامعه و خانواده شده است. فرهنگ سازی حفظ زندگی خصوصی، شخصی و خانوادگی در فضای خانواده باید ترویج شود.

وی گفت: همه علمای شیعه و سنی باید تمامی حاشیه ها و اختلافات جزئی را کنار گذاشته و به روح مشترک اسلام فکر و عمل کنند.

حجت الاسلام لونی خاطرنشان کرد: اگر اصل قران و اسلام در زندگی و جامعه ترویج شود زمینه ظهور امام زمان(عج) در جهان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول