اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار «رحمان» با معاون اروپا و آسیای مرکزی بانک جهانی

رئیس جمهور تاجیکستان با معاون اروپا و آسیای مرکزی بانک جهانی دیدار و همکاری فعلی و دورنمای روابط بین دو طرف را بررسی کردند.

دیدار «رحمان» با معاون اروپا و آسیای مرکزی بانک جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان»، رئیس جمهور تاجیکستان و «آنا بریدی» معاون اروپا و آسیای مرکزی بانک جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این دیدار که در محل «کاخ ملت» شهر دوشنبه برگزار شد، همکاری فعلی و چشم‌انداز روابط تاجیکستان و بانک جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحمان در این دیدار از سطح روابط دوجانبه تاجیکستان و بانک جهانی ظرف 30 سال شراکت و تطبیق طرح‌های مختلف در این کشور با مشارکت این نهاد مالی اظهار سپاس و رضایت کرد.

ضمن گفت‌وگو در مورد جذب بیشتر سرمایه‌گذاری‌های شرکای توسعه در حوزه‌های بهداشت، آموزش و پرورش، حفظ اجتماعی و دسترسی جمعیت به غذای با کیفیت تبادل نظر شد.

حمایت مستمر از اصلاحات اقتصادی، تامین مالی توسعه بخش انرژی و تضمین امنیت غذایی از جمله همکاری‌های مفید بین تاجیکستان و بانک جهانی ارزیابی شد.

در ارتباط با وضعیت پیچیده ژئوپلیتیکی جهان امروز و تشدید پیامدهای آن، انجام اصلاحات مستمر به منظور پیشگری و کاهش تاثیر مخاطرات و عامل منفی موثر بر اقتصاد ملی ضروری تلقی شد.

در این دیدار دو طرف همچنین در خصوص سایر موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول