اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تلاش دوم ژاپن برای ارسال یک ماهواره به فضا ناکام ماند+فیلم

دومین تلاش ژاپن برای ارسال ماهواره به فضا با راکت نسل جدید «اچ ۳» ناکام ماند و آژانس اکتشافات هوافضای این کشور را به انجام تحقیقات فوری درباره چرایی این شکست واداشت.

تلاش دوم ژاپن برای ارسال یک ماهواره به فضا ناکام ماند+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به رغم امیدواری‌ها در ژاپن برای ارسال ماهواره به فضا با یک راکت جدید، دومین ناکامی این کشور برای ارسال ماهواره‌ خبرساز شده است.

منابع رسانه‌ای از توکیو خبر دادند، آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن تایید کرد که تلاش این کشور برای ارسال ماهواره به فضا با راکت نسل جدید «اچ ۳» ناکام ماند.

به گزارش رویترز، ژاپن در تلاش بوده است که با استفاده از راکت «اچ ۳» ضمن رقابت با شرکت آمریکایی «اسپیس ایکس» ایلان ماسک، هزینه دسترسی به فضا را کاهش دهد.

این رسانه گزارش داد: «دومین تلاش ژاپن برای پرتاب نسل بعدی راکت اچ ۳ پس از پرتاب شکست خورد و ضربه‌ای به برنامه های فضایی و امنیت ملی این کشور وارد کرد».

 

 

راکت ۵۷ متری اچ ۳ که اولین مدل جدید ژاپن در سه دهه گذشته است، بدون هیچ مشکلی از بندر فضایی تانگاشیما برخاست اما با رسیدن به فضا، موتور مرحله دوم راکت نتوانست روشن شود و مقامات ژاپنی مجبور شدند راکت را ۱۴ دقیقه پس از آغاز پروازش به صورت دستی نابود کنند.

آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن که به صورت زنده در حال پخش ارسال ماهواره با راکت اچ ۳ بود، با انتشار یک بیانیه اعلام کرد: «این تصمیم گرفته شد که راکت نمی‌تواند ماموریت خود را به پایان برساند، بنابراین دستور تخریب ارسال شد».

ناکامی ژاپن برای ارسال ماهواره به فضا با راکت اچ ۳ در شرایطی انجاتم شد که ماه گذشته هم تلاش این کشور برای ارسال راکت به شکست انجامید. اولین تلاش ژاپن برای ارسال ماهواره با اچ ۳، لحظاتی قبل از پرتاب و پس از اینکه موتورهای تقویت کننده ثانویه راکت مشتعل نشدند، متوقف شده بود.

«کیکو ناگائوکو» وزیر علوم و فناوری ژاپن درباره دومین ناکامی این کشور برای ارسال ماهواره به فضا با راکت اچ ۳ بیانیه صادر کرد و خبر داد، یک کمیته ویژه دولتی برای تحقیق در خصوص این ناکامی «بسیار تاسف برانگیز» تشکیل د.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول