اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اشتغال زندانی‌ها پیگیری می‌شود

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضایی استان سمنان، اشتغال زندانی را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای بازگشت شرافتمندانه وی به جامعه پیگیری می‌کند.

اشتغال زندانی‌ها پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان صبح امروز در نشست رؤسای زندان‌های استان سمنان، نقش زندان‌بان را اصلاح و تربیتصحیح بزه‌کار دانست.

وی با بیان اینکه زندان‌بان نقش مربی را ایفا کند، افزود: از اهداف معرفی فرد بزه‌کار به زندان، اصلاح و تربیت او بوده و زندان‌بان در جایگاه مربی دانا و دلسوز می‌تواند به اصلاح و تربیت صحیح زندانی کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تشریح کرد: به زندان‌بان فردی را تحویل می‌دهند که شخصیت کامل وی شکل گرفته و در نهایت، اصلاح فرد بزه‌کار سخت و نیازمند تلاش صبورانه است.

وی زندان‌بانی را از مشاغل حساس و پیچیده معرفی و بیان کرد: اصلاح و تربیت صحیح بزه‌کار در زندان باید به‌صورت صحیح و با انجام برنامه‌های متنوع و مختلف پیگیری شود تا باز اجتماعی افراد بزه‌کار به‌درستی انجام شود.

عبداللهی تأکید کرد: هر چند فرد معرفی‌شده مرتکب خطا و بزه‌ای شده؛ ولی در زندان نباید تحقیری علیه وی اتفاق بیفتد و سرزنش شود؛ باید زندانی از رفتار صحیح زندان‌بان الگوبرداری درستی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: بیکاری زمینه‌ساز وقوع بسیاری از مفاسد است و در زندان‌ها باید اشتغال مولد ایجاد شود و دستگاه قضایی استان سمنان، اشتغال زندانی را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای بازگشت شرافتمندانه وی به جامعه پیگیری می‌کند.

عبداللهی یادآور شد: حرفه‌آموزی زندانیان، علاوه بر اینکه موجب کاهش ورود بزهکاران به ندامتگاه‌ها و تکرار ارتکاب جرائم می‌شود، می‌تواند با ایجاد فضای کسب‌وکار برای زندانی، مشکلات پیش روی زندان‌ها را در تأمین مایحتاج برطرف کند.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول