اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

توصیه پلیس فتای بوشهر برای خریدهای اینترنتی ایام نوروز

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت : با نزدیک شدن به عید نوروز، کلاهبرداران فضای مجازی با تبلیغات گسترده و در پوشش حراج کالاهای ارزان و طرح‌های وسوسه انگیز اقدام به کلاهبرداری و فریب شهروندان می‌کنند.

توصیه پلیس فتای بوشهر برای خریدهای اینترنتی ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هموطنان در خریدهای عیدانه خود مراقب اطلاعات کارت‌های بانکی خود بوده و از سایت‌های معتبر اقدام به خرید کنند.

وی افزود: با توجه به روزهای منتهی به آخر سال و افزایش استقبال شهروندان برای انجام خریدهای اینترنتی مایحتاج خود می‌طلبد که در هنگام خریدهای برخط، نکات امنیتی مرتبط با کارت‌های بانکی را رعایت نموده و برای خرید آنلاین روی هر لینکی کلیک نکنند.

سرهنگ قاسمی تصریح کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی در مواجه با تبلیغات و عناوین متنوع در راستای تخفیفات ویژه عید نوروز و حراج‌های آنلاین مراقب باشند تا به لینک‌های جعلی هدایت نشده و در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندانی که از کارت‌های بانکی خود در اماکن مختلف برای پرداخت بهای کالاها و خدمات خریداری شده استفاده می‌کنند حتماً دقت داشته باشندکه روی کارتخوان‌ها، تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد و در هنگام پرداخت از طریق کارتخوان ها از ارائه رمز کارت بانکی خود به فروشنده خودداری کرده تا از اسکیمر و کپی شدن اطلاعات حساب بانکی در امان بمانند.

این مقام انتظامی تأکید کرد: شهروندان نباید رمز کارت حساب خود را به فروشندگان سیار اعلام نموده و بهتر است انجام عملیات بانکی توسط شخص صاحب کارت صورت پذیرد.

وی ادامه داد: کاربران نباید به آگهی‌های فریبنده، فروش در صفحات اینستاگرامی و سایت‌های واسط اینترنتی توجه کرده و به ادعاهای طرف مقابل بدون تحقیق و بررسی اعتماد کنند.

سرهنگ قاسمی به شهروندان هشدار داد: از پرداخت هرگونه مبلغی اعم از بیعانه و پیش‌پرداخت تا قبل از تحویل و رؤیت کالا مورد توافق، خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر اعلام داشت: با توجه به توجه بیشتر هم‌استانی‌های عزیز به توصیه‌های هشداری و آموزشی پلیس فتا، شاهد افزایش استفاده ایمن از ظرفیت‌های مثبت فضای مجازی هستیم و همکاران در بخش گزارشات مردمی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.Cyberpolice.ir آماده دریافت هرگونه موارد مجرمانه یا مشکوک مشاهده شده توسط کاربران و همچنین ارائه مشاوره در حوزه‌های مختلف سایبری روزمره هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول