اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تقارن نوروز و ماه رمضان؛ چالش تغذیه‌ای کنکوری‌ها برای مطالعه مفیدتر

تعطیلات نوروز که از بهترین روزهای مطالعه برای کنکوری‌ها به شمار می‌رود امسال با ماه رمضان متقارن شده و کنکوری‌ها می‌خواهند بدانند روش تغذیه‌شان چطور باشد تا راحت‌تر بتوانند در حین روزه‌داری از فرصت طلایی تعطیلات برای مطالعه بهره ببرند.

تقارن نوروز و ماه رمضان؛ چالش تغذیه‌ای کنکوری‌ها برای مطالعه مفیدتر

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آزمون سراسری همواره و در هر شکل و تحت هر مصوبه‌ای که برگزار شود برای داوطلبان کنکور با استرس همراه می‌شود چرا که جوانان کشور قبولی در کنکور را راهی برای شروع سرنوشت مورد نظرشان می‌دانند.

امسال کنکور سراسری در نوبت برگزار می‌شود و نوبت اول در دی ماه برگزار شد؛ نوبت دوم آزمون سراسری تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، یعنی از ابتدای نوروز امسال تا برگزاری کنکور سراسری، داوطلبان ۱۰۰ روز پایانی مانده تا کنکور را می‌گذرانند که مشاوران آموزشی همواره این ۱۰۰ روز را جزء روزهای طلایی مطالعه برای کنکوری‌ها می‌دانند، اما نکته اینجاست که امسال این ۱۰۰ روز از ابتدا در ماه مبارک رمضان است و با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز، داوطلبان کنکور باید نحوه مطالعه خود را به شکل دیگری انجام دهند.

منصور سعیدی مشاور آموزشی در این رابطه می‌گوید: داوطلبان کنکور در ماه مبارک رمضان باید بدانند  وعده غذایی‌شان باید طوری باشد که تمام نیازهای بدن آن‌ها را تامین کرده و در نتیجه دیرتر سبب گرسنگی آن ها شوند، مصرف کربوهیدرات‌هایی از جمله نان، برنج، سبوس، جو دو سر، لبنیات، حبوبات، میوه یا سبزیجات سبب آزاد شدن تدریجی ذخایر قندی در بدن خواهد شد.

وی افزود: داوطلبان کنکور در زمان افطار باید غذای سبک را انتخاب کنند و تا می‌توانند پیش از خواب از میوه جات و نوشیدنی های مقوی استفاده کنند، بهتر است روزه خود را با نوشیدن مایعات گرم آغاز کنند.

به گفته وی با توجه به اینکه داوطلبان کنکور باید در طول روز نیز مطالعه کنند بنابراین باید در وعده‌های افطاری و سحری و بین افطار تا سحر از مواد قندی طبیعی استفاده کنند تا قندشان کاهش نیابد، در ماه رمضان باید از قندهای طبیعی مانند کشمش، خرما یا قندهای رژیمی همراه با مایعات گرم استفاده کنند، سپس مواد غذایی مانند نان و پنیر و سبزی یا فرنی یا شیربرنج به همراه مقدار کمی مغز مانند گردو، پسته یا بادام می تواند گزینه مناسبی باشد.

به گفته سعیدی، افطار اگر حجم سبکی داشته باشد فرد می تواند تا وعده شام یا پیش از خواب از تنقلات سالم، سبزیجات، میوه جات نیز استفاده کند. در واقع باید در ماه رمضان مصرف قندهایی همچون شکر، بامیه، زولبیا و شکلات را به حداقل رسانده و از قندهای مصنوعی استفاده کنید.

مشاور آموزشی اظهار داشت: پس از افطار سبک و کم حجم باید حدود دو ساعت بعد شام خورده شود که داوطلبان کنکور می‌توانند در وعده شام از نان، غلات، لبنیات کم چرب یا گوشت استفاده کنند و کنکوری ها در ماه رمضان از غذاهای سرخ شده یا کباب نباید استفاده کنند زیرا سبب سوهاضمه، تشنگی و سوزش سر دل خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول