اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

وقوع ۱۰ فقره حریق در اراضی جنگلی گیلان

مدیرکل بحران استانداری گیلان با اشاره به وقوع ۱۰ حریق در اراضی جنگلی گیلان گفت: امروز در شهرستان‌های آستارا، تالش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه و رودبار شاهد وقوع حریق در اراضی جنگلی بودیم.

وقوع ۱۰ فقره حریق در اراضی جنگلی گیلان

امیر مرادی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه وزش باد شدید در گیلان منجر به ایجاد حریق در اراضی جنگلی گیلان شده است، اظهار کرد: امروز در برخی مناطق گیلان شاهد وزش باد ۱۴۸ کیلومتر بر ساعت بودیم که منجر به ایجاد مشکلاتی در استان به ویژه ایجاد حریق در اراضی جنگلی استان شد. 

وی با اشاره به وقوع ۱۰ حریق در اراضی جنگلی گیلان گفت: امروز در شهرستان‌های آستارا، تالش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه و رودبار شاهد وقوع حریق در اراضی جنگلی بودیم که حریق با کمک مردم و حضور به موقع نیروهای امدادی مهار و در برخی دیگر از اراضی جنگلی در شهرستان‌های تالش، سیاهکل و لنگرود در حال مهار حریق هستیم. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به نقش عامل انسانی در ایجاد حریق در اراضی جنگلی گیلان بیان کرد: بارها به مردم هشدار دادیم که از ایجاد حریق در اراضی جنگلی خودداری کنند ولی متاسفانه کماکان برخی از مردم‌ به این امر توجه‌ای نداشته و براساس آمار، ۹۵ درصد علت حریق رخ داده در اراضی جنگلی این استان خطای انسانی است. 

 

 

مرادی با اشاره به شمالی شدن وزش باد و کاهش نسبی دما از اواخر امشب تصریح کرد: کلیه نیروهای حفاظتی و امدادی و آتش‌نشان، بسیجیان و مردم در سطح عرصه‌ها هستند و اجازه گسترش آتش را نمی‌دهند و به احتمال زیاد تا پایان امشب شاهد اطفاء کامل حریق‌ها خواهیم بود. 

وی ایجاد حریق در اراضی جنگلی گیلان را سطحی دانست و افزود: حریق رخ داده در اراضی جنگلی گیلان سطحی بوده و منجر به خسارت جدی علیرغم گستردگی زیاد نشده است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از قطعی برق در برخی مناطق روستایی در ۲ شهرستان تالش و آستارا خبر داد و گفت: شدت وزش باد در ۲ شهرستان تالش و آستارا منجر به شکستن درخت و افتادن آن بر روی کابل انتقال برق در برخی مناطق روستایی شد که نیروهای شرکت توزیع برق فورا در منطقه حاضر شده و اکنون برق برخی مناطق وصل شده است. 

مرادی با قدردانی از زحمات و همراهی مردم و نیروهای بسیجی در عملیات اطفای حریق در اراضی جنگلی گیلان بیان کرد: گستردگی آتش در اراضی جنگلی گیلان بسیار زیاد بود ولی مردم، نیروهای هلال احمر، آتش‌نشانی و بسیجی با حضور به موقع خود مانع از گسترش بیشتر آتش و اطفای حریق شدند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول