اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شهدا با شهادت به فوز عظیم دست یافتند/خانواده شهیدان بنی کاظمی از دینداران و انقلابیون عصر مظلومیت دین و انقلاب بودند

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به خدمات شهید بنی‌کاظمی در پیروزی انقلاب گفت: ایشان روح جنب و جوش در شهرستان بهشهر بودند و نسل امروز و نسل موجود، مدیون خدمات و زحمات این عزیزان هستند.

شهدا با شهادت به فوز عظیم دست یافتند/خانواده شهیدان بنی کاظمی از دینداران و انقلابیون عصر مظلومیت دین و انقلاب بودند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، آیت الله محمدباقر محمدی‌لائینی دوشنبه شب در مراسم نکوداشت شهید سید حسن بنی‌کاظمی در مسجد مهدیه بهشهر  با گرامیداشت  ایام شعبانیه اظهار کرد: بنی‌کاظمی‌ها و ییلاقی‌ها و اسدی‌ها از خانواده بزرگواران شهدا و دوستداران اهل بیت و علما هستند و پدر شهیدان سیدحسین و سیدحسن بنی‌کاظمی که در بستر بیماری هستند، ابوالحسنین و ابوشهیدین هستند.

وی گفت: این خانواده سرشار از ایمان، ولایت، عبادت، جهاد، ایثار، شهادت، وفا  وصفا هستند و همه خوبی‌ها در این خانواده شهیدان بنی‌کاظمی و شهیدییلاقی و شهید اسدی وجود دارد.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان مازندران، حاج آقا بنی‌کاظمی پدر شهیدان بنی‌کاظمی و وابستگان ارادتمند به علما بوده و عشق و علاقه به علما و اسلام و انقلاب داشتند و دینداران و انقلابیون عصر مظلومیت دین و انقلاب بودند.

محمدی‌لائینی اظهار کرد: علاقه ایشان حاج آقا بنی‌کاظمی به ابوی و علاقه ابوی به ایشان بسیار بالا بود و همچنین ایشان در جبهه مبارزه با وهابیت و رژیم شاه و در ترویج دین تلاش داشتند و محل کارشان و برنامه‌های‌شان پاتوق مبارزه با وهابیت بود و در جبهه مهدویت فعالیت داشتند.

امام‌جمعه ساری یادآور شد: تنها مجله حوزه علمیه در دوران گذشته،  مجله مکتب‌الاسلام  بود که آخرین شماره‌ها درباره حاج آقا بنی‌کاظمی بود و بسیاری از علما و خطبا  همچون مکارم شیرازی، شهید هاشمی‌نژاد، مطهری و...توسط بنی‌کاظمی به بهشهر آمدند و جوانان را با نیروهای انقلابی و مذهبی آشنا کرد.

محمدی‌لائینی گفت: ایشان روح جنب و جوش در شهرستان بودند و نسل امروز و نسل موجود، مدیون خدمات و زحمات این عزیزان هستند و  هستیم و تمام شهدای ما تربیت شده همین بزرگواران  و روشنگری‌ها و افشاگری هستند و شهید سیدحسن بنی‌کاظمی درس آموخته این مکتب است.

وی همچنین‌گفت: خداوند دو عاقبت برای آحاد انسان‌ها بیان کرده فوز عظیم که نجات و رستگاری و سعادت و رسیدن به نهایت است که چشمی ندیده و گوشی نشتیده و خضی‌العظیم که اوج بدبختی است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خاطرنشان کرد: خداوند به سه دسته از افراد وعده فوز عظیم  داده است و  مجاهدان در راه خدا، کسانی که اطاعت از خدا و رسول کنند و کسی که شهید شوند  از فوز عظیم بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: زمانی که زنگ شهادت زده شد خدا گفت فزت و رب الکعبه و هیچ جای دیگه نگفت.

محمدی لائینی افزود: شهیدان دکتر سیدحسین و حسن  بنی‌کاظمی و سرداران و شهدا و آزادگان ما با شهادت به فوز عظیم رسیدند.

وی با بیان اینکه عده‌ای بدبخت‌اند و خضی عظیم‌اند که بزرگترین عذاب و خفت و‌خواری را دارند، اظهار کرد: آنانی که با دین خدا سر سازگاری ندارند و پنجه به رخ آفتاب کشیده و با دین خدا می‌جنگند و دین خدا را سبک می‌شمارند عاقبت بدی دارند.

امام جمعه ساری گفت: عاقبت شهدا درخشان و سفید و روشن است و عاقبتی که مولود نیمه شعبان رقم‌ می‌زند و عاقبت زمان و عالم اینجاست که حکومت حق و عدل جهانی به دستان امام زمان (عج) باشد و ما یاران او باشیم و امروز زمینه ساز انقلاب مهدی باشیم.

محمدی‌لائینی افزود: انقلاب ما همان انقلاب امام‌حسین(ع) گذشته و انقلاب امام زمان(عج) در آینده است و دشمنان ما هم همان دشمنان هستند.


* مسجد مهدیه بهشهر مرکز رشد و نمو انقلاب است

یکی دفاع مقدس و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس هم در سخنانی اظهار کرد: براساس تاکید قرآن و اینکه ایام خدا را پاس بداریم، باید این ایام را بزرگ داشته و تکریم کنیم.

جاهد افزود: جلسه نکوداشت یعنی بزرگداشت شهدا و باید از این مسجد مهدیه بهشهر یاد  کنیم که پایگاه صدور انقلاب و شهدا دست و میعادگاه بزرگان و آقای بنی‌کاظمی بودند.

این یادگار دفاع مقدس خاطرنشان کرد: انجمن جوانان دوران اوایل انقلاب فعالیت گسترده ای در بهشهر داشت و بهترین‌ها از آن کتابخانه و انجمن و این مهدیه رشد و نمو کردند.

وی یادآور شد: خانواده شهیدان بنی‌کاظمی و ییلاقی و اسدی بزرگ هستند و سرداران بزرگی بر مسند کار هستند و بنی‌کاظمی بود که دو شهید تقدیم انقلاب کرد.

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: انقلاب عقبه داشت و دارد و وصل بزرگانی است که برکت عملکردشان در انقلاب این شد که جوانان در خدمت رهبری هستند.

جاهد گفت: وظیفه داریم وصیت شهید حسن  بنی‌کاظمی را عملیاتی و مراسم بزرگداشت را به بهترین وضع برگزار کنیم.

به گزارش فارس، شهید سیدحسن بنی‌کاظمی از جانبازان بالای ۷۰ درصد و برادر شهید سیدحسین بنی‌کاظمی از بهشهر بود که پیکر شهید سیدحسن بنی کاظمی روز جمعه ۱۲ اسفندماه پس از تشییع از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر امام رضا در صحن آزادی حرم به خاک سپرده شد.

پایان‌ پیام/ ۸۶۰۰۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول