اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

مجمع خیرین یاریگران زندگی به فارس رسید

مجمع خیرین یاریگران زندگی در راستای جلوگیری از آسیب دیدن افراد در رابطه با مواد مخدر و کمک به سامان دهی معتادان به استان فارس رسید.

مجمع خیرین یاریگران زندگی به فارس رسید

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزای فارس، همایش مجمع عمومی و انتخابات هیات امنا و هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی استان فارس با حضور فرزین رحیم نظری، مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌ نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر، علیرضا نبی، رئیس هیات مدیره و حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور و جمعی از کارافرینان، خیرین و نیکوکاران و سمن‌های فعال برگزار شد.

در انتهای این نشست ۱۲۰ نفر به عنوان اعضای هیات امنا و ۹ نفر به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و دو نفر به عنوان اعضای علی‌البدل هیات مدیره انتخاب شدند. همچنین یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی‌البدل برای مجمع خیرین یاریگران زندگی استان فارس انتخاب شدند.

سید موسی حسینی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس  گفت: امروز در سراسر دنیا ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است و مردمانش به واسطه همجواری با مراکز تولید مواد مخدر در کشور افغانستان، بیشترین آسیب را دیده‌اند.

حسینی که تجربه ریاست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس را در کارنامه خود دارد، تقدیم ۱۴۰ شهید و ۷۶ جانباز در استان فارس را مؤید مبارزه و مقابله همه جانبه در برابر غول اعتیاد و مواد مخدر بر شمرد و اظهار داشت: سوداگران مرگ در کمین نوجوانان و جوانان این مرز و بوم نشسته‌اند و رشادت شهدای والامقام به ویژه در عرصه مبارزه با مواد مخدر سبب برهم خوردن این دسیسه‌ها می‌شود.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: موضوع پیشگیری از اعتیاد، «خانواده محور» و «مردم محور» شود تا این افراد با بهره‌مندی از محبت خانواده، بتوانند سریع تر به مسیر صحیح زندگی بازگردند و گفت: یکی از سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در جهت مقابله جدی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مُعضل مواد مخدر، اجتماع کردن امر مبارزه با مواد مخدر است که در این راه کمک مردم و دلسوزان را می‌طلبد.

علیرضا نبی، رئیس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور، شیراز را مهد بزرگان علم و فرهنگ نامید و گفت گذشته ایران و ایرانی به این سرزمین گره خورده است و شیراز گنجینه مفاخر ایران است و حیف است که آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد این چهره را مخدوش کند.

وی از خیرین و نیکوکاران و کارآفرینان دعوت کرد الگوی سپردن کار به دست آسیب‌دیدگان اجتماعی را که او پیش‌تر در بکارگیری زندانیان بارها و بارها امتحان کرده است را در کارگاه‌هایشان بکاربندند و با ایجاد اشتغال برای پاک شدگان و رهایی‌یافتگان از دام اعتیاد، فرد آسیب‌دیده را به جامعه بازگردانند.

فرزین رحیم‌نظری، مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: اقدامات شما کارآفرینان در اشتعال مولد آسیب‌دیدگان از مواد مخدر، چرخه درمان اعتیاد را کامل می‌کند و این افراد را به آغوش خانواده‌هایشان بازمی‌گرداند.

نظری خطر اپیدمی اعتیاد را به شدت جدی ارزیابی کرد و گفت: اعتیاد در کوچه پس کوچه‌های ما پرسه می‌زند و نباید اجازه دهیم به حیات خلوت جوانان ما تبدیل شود. اپیدمی اعتیاد فقط و فقط با حضور همگانی مردم و اقدامات ترتیبی در حوزه‌های فرهنگی و پیشگیری، درمان، صیانت و مقابله برطرف خواهد شد.

 اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، از تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی به عنوان یکی از برنامه‌های پشتیبانی کننده از خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد نام برد و بر اهمیت توجه به موضوع اعتیاد و مواد مخدر از ابعاد مختلف، تاکید کرد.

وی افزود: یک بعد معضل مواد مخدر مبارزه با کسانی است که به دنبال سوداگری مرگ هستند و برای جامعه هزینه ایجاد می‌کنند و بخش دیگر آن مربوط به بخش‌های آسیب‌دیده از این سوداگری است.

محبی پور با اشاره به ظرفیت بالای تشکل‌های مردمی گفت: تجربه سپردن کارها به دست مردم، تجربه موفقی است که می‌تواند اینجا نیز به‌کار آید. وی ضمن تشکر از دغدغه‌مندان آسیب‌های اجتماعی از آن‌ها خواست با طراحی برنامه های مختلف در مسیر ترمیم این آسیب دیدگی‌ها تلاش کنند و افزود: یکی از محورهای فعالیت مجمع خیرین یاریگران زندگی، بازتوانی معتادان متجاهر با ایجاد اشتغال دائم است که بسیار عالی است.

حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل مجمع خیرین یاران زندگی کشور فارس را سرزمین پارسیان نامید و گفت: مردم جهان ایران را با این نام می‌شناسند. استان فارس در بسیاری از شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی پیشتاز است. همچنین مسئولیت‌شناسی و دگردوستی و توجه به همنوعان و حضور جمع کثیری از خیرین و نیکوکاران سبب شده است ما بتوانیم این استان را مهد خیرین بزرگ بنامیم. 

وی با اشاره به سابقه تشکیل مجامع بزرگ خیری که سال‌ها از فعالیت‌شان می‌گذرد گفت: اگر هسته اولیه جامعه خیرین مدرسه‌ساز در کنار مضجع شریف امام مهربانی‌‌ها، امام رضا‌(ع) شکل گرفت و بعد در سراسر کشور گسترش پیدا کرد، مجمع خیرین سلامت نیز کارش را از کنار بارگاه ملکوتی، احمدبن موسی، شاه چراغ(ع) آغاز کرد و امروز شعبات متعدد آن در کشور  در عرصه سلامت فعال است.

مدیرعامل مجمع خیرین یاران زندگی کشور با اشاره به تجربه راه‌اندازی ۱۰ شعبه مجمع خیرین یاریگران زندگی در کشور گفت: به هر استان که می‌رویم، استقبال را پرشورتر از قبلی‌ها می‌بینیم. وقتی هم در ذهن‌مان مرور می‌کنیم، به هر نام که می‌رسیم می‌گوییم: «اینجا بهتر برگزار شد.» 

وی جمع جبری حاضران در مراسم مجمع عمومی را ۱۲۰ نفر اعلام کرد و استقبال خیرین و کارآفرینان از این حرکت را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: این حضور نشان می‌دهد همگی ما پذیرفته‌ایم که کاربست نیروی آسیب‌دیده اجتماع در کارگاه‌ها و سپردن مسئولیت به آنها خواهد توانست گره از کار خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد باز کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول