اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

هدف از جذب دانشجویان بین الملل برقراری تعامل علمی و فرهنگی است

رئیس دانشگاه تربیت مدرس هدف از جذب دانشجویان بین الملل را برقراری تعامل علمی، فرهنگی و اجرایی بعد از فراغت تحصیل آنها عنوان کرد.

هدف از جذب دانشجویان بین الملل برقراری تعامل علمی و فرهنگی است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی از امروز به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس آغاز شد و فردا هم ادامه دارد.

این جشنواره با هدف گفتمان سازی در حوزه جذب دانشجویان بین‌المللی و معرفی ظرفیت‌های آموزش عالی کشور برگزار شده و در این جشنواره علاوه بر تقدیر از برترین دانشگاه‌ها در حوزه دانشجویان بین‌المللی از برترین اداره امور بین‌المللی، برترین اداره امور کنسولی، برترین مؤسسه جذب دانشجویان بین‌المللی، برترین تارنمای اطلاع رسانی و برترین مرکز آزفا نیز تقدیر می‌شود.

در ابتدای این نشست فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه این دانشگاه ۱۷ دانشکده، ۱۵ مرکز تحقیقاتی، یک پارک علم و فناوری، ۱۷۶ شرکت دانش بنیان و اختراعات زیادی دارد، گفت: سالیان متعدد کار علمی موفق باعث شده دانشگاه تربیت مدرس در بین همه دانشگاه‌های کشور چه وزارت علوم و چه وزارت بهداشت رتبه یک سرآمدی کشور را کسب کند و در نظام رتبه بندی شانگهای و دانشگاه تربیت مدرس بین دانشگاه‌های جامع رتبه دوم را دارد و در حال حاضر این دانشگاه در دوره ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد، ۷۵۰ استاد دارد، بیش از ۱۰ هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند و بیش از ۳۹۰ آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی دارد که تمام اینها اعتبار دانشگاه است.

دانشجو گفت: دانشگاه تربیت مدرس تنها دانشگاهی است که رئیس جمهور، وزیر علوم، وزیر بهداشت از اعضای هیأت امنای آن هستند که نشان از اعتبار و ارزش بالای این دانشگاه دارد.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات و تجربه‌ها چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد که دانشگاه و آموزش عالی باید برای رفع آن اقدام کنند. برخی از این چالش‌ها می‌توان به تعداد نهادهای تصمیم گیر در عرصه سیاست گذاری و برنامه ریزی جذب دانشجویان بین الملل، مشخص نبودن هدف از جذب این دانشجویان، فراهم نبودن مراکز مشاوره تخصصی برای هدایت این دانشجویان، عدم معرفی زبان فارسی به عنوان تنها زبان یادگیری برای این دانشجویان، پایین بودن سطح امکانات رفاهی و خوابگاهی اشاره کرد.

دانشجو گفت: دانشگاه تربیت مدرس درصدد است برای رفع چالش‌ها اقدام کرده و محیط مناسب برای جذب این دانشجویان و ارتقا کیفیت آموزش برای این دانشجویان ایجاد کند هدف از جذب دانشجویان بین الملل را برقراری تعامل فرهنگی، علمی و اجرایی بعد از فراغت از تحصیل این دانشجویان است.

وی افزود: در حال ساختار سازی هستیم تا بتوانیم با مجوزهایی که از وزارت علوم دریافت می‌کنیم برای جذب بیشتر دانشجویان اقدام کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول