اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تأکید رئیس امارات و نخست وزیر ایتالیا بر راه‌حل دیپلماتیک برای حل بحران‌ها

نخست وزیر ایتالیا در سفری به ابوظبی با رئیس امارات دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

تأکید رئیس امارات و نخست وزیر ایتالیا بر راه‌حل دیپلماتیک برای حل بحران‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا امروز شنبه با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات در کاخ الشاطئ ابوظبی دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار تأکید کردند که گفت‌وگو و اولویت دادن به راه‌حل‌های دیپلماتیک و همکاری، تنها راه حل بحران‌ها و پرونده‌های مختلف و نیز تقویت ثبات، امنیت و تحقق آینده بهتر برای نسل‌های کنونی و آتی است.

بنابر گزارش خبرگزاری امارات (وام)، بن زاید بر حمایت از صلح و همکاری و حل‌وفصل بحران‌ها از طریق گفت‌وگو و راه‌حل دیپلماتیک تأکید کرد و گفت که ابوظبی برای همکاری با ایتالیا در این زمینه و هر آنچه باعث تحقق ثبات و توسعه در منطقه و جهان شود، آمادگی دارد.

دو طرف همچنین روند همکاری و فرصت‌های ایجاد شراکت راهبردی بین دو کشور در مرحله آتی به خصوص در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجاری ، امنیت انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر، فنآوری پاک، توسعه پایدار و مقابله با پیآمدهای تغییرات آب و هوایی، امنیت غذایی، صنعت، فنآوری پیشرفته را بررسی کردند.

نخست وزیر ایتالیا با اشاره به اینکه امارات شریک مهمی برای ایتالیا در زمینه‌های مختلف است، بر علاقه‌مندی کشورش برای تقویت همکاری و اقدام مشترک با امارات به نفع منافع دو کشور و تحکیم ارکان امنیت و ثبات در جهان تأکید کرد.

ملونی همچنین گفت که امارات و ایتالیا درباره بسیاری از مسائل دارای اهتمام مشترک به خصوص حل بحران‌ها و منازعات به روش‌های مسالمت‌آمیز، گفت‌وگو و مذاکره اتفاق‌نظر دارند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول