اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

روایت بانوی نخبه ایرانی از طرح روش‌ درمانی سرطان ریه

یک نخبه ایرانی از فعالیت‌های تحقیقاتی خود در زمینه ژنتیک و سلولهای بنیادی روایت کرد.

روایت بانوی نخبه ایرانی از طرح روش‌ درمانی سرطان ریه

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محدثه ولی زاده، پژوهشگر و فناور در حوزه ژنتیک و سلول‌های بنیادی در سلام تهران از فعالیت‌های خود در حوزه علم ژنتیک سخن گفت.

ولی‌زاده گفت: از سال ۱۳۹۰ فعالیت‌های تحقیقاتی خود را در زمینه ژنتیک و سلول‌های بنیادی در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس آغاز کردم. هم‌اکنون دارای چندین ثبت اختراع بین‌المللی بوده و مدیر عامل و عضو هیأت مدیره چندین شرکت دانش‌بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستم. 

وی افزود: همه با DNA آشنایی دارند ولی در بدن ما و همه موجودات زنده، حتی گیاهان، چیز دیگری به نام RNA وجود دارد. تحقیقات نشان داده که تغییر در این میکرو RNAها با ابتلا به بیماری‌های متفاوت مرتبط است. لذا می‌توان با مطالعه‌ آنها به روش‌های درمانی دست‌ یافت و این کاری است که ما در حال حاضر داریم برای درمان عارضه‌هایی همچون سرطان ریه، انجام می‌دهیم.  

ولی‌زاده اظهار داشت: هر بیماری شرایط مربوط به خود را دارد. لذا نمی‌توان گفت که چون بر مبنای RNA، برای کرونا واکسن‌هایی تولید شده است، لزوما باید برای بیماری‌های دیگر هم بتوان به موفقیت مشابهی دست یافت. هرچند که واکسن‌ مربوط به ایدز و هپاتیت هم بر مبنای RNA کشف شده اما هنوز در مرحله آزمایش‌های بالینی هستند. 

وی در ادامه گفت: اگر می‌خواهید قهرمان زندگی خود باشید، باید به توانایی‌هایتان توجه کنید. یک انسان موفق صد درصد زندگی خود را می‌پذیرد و سعی می‌کند پیشرفت کند. شما هر لحظه در زندگی مبارزه می‌کنید. این مبارزه میان نیروی درونی و بیرونی شماست و نباید اجازه دهید که نیروی بیرونی که شامل عواملی مانند قیمت دلار، رکود اقتصادی یا شهر محل تولدتان است، نیروی درونی‌تان را شکست دهد. 

وی گفت: من در دوران طفولیت خود جانباز شدم. این جانبازی باعث بروز مشکلات متعددی در زندگی‌ام شد، اما من هیچگاه به این مشکلات به عنوان یک نقص نگاه نکردم. توصیه من به جوانان این است که همواره به یاد داشته باشند که اگر شهدا و جانبازان نبودند، ما اکنون نمی‌توانستیم در آرامش زندگی کنیم. لذا باید قدردان این نعمت باشیم و راه شهیدان را به بهترین شکلی که می‌توانیم، ادامه دهیم. 


پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول