اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

رئیس‌جمهور: بخشی از ثروت کشور در عسلویه دود می‌شود/ آمار بیکاری کشور با کاهش هفت‌دهمی به ۸.۲ درصد رسید

رئیس جمهور گفت: وقتی که به منطقه عسلویه رفتم و دیدم ثروت کشور دود می‌شود و از طرفی آلاینده‌ها باعث ایجاد بیماری شده اند، صحنه رنج‌آوری بود که ما تلاش داریم با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان وضعیت آلاینده‌ها کنترل و مهار شود.

رئیس‌جمهور: بخشی از ثروت کشور در عسلویه دود می‌شود/ آمار بیکاری کشور با کاهش هفت‌دهمی به ۸.۲ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله رئیسی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار کرد: در دور اول سفر مشکلات استان بوشهر بررسی شد و تصمیم گرفته شد کارهای زود بازده و میان مدتی انجام شد که 40 درصد برنامه‌ها اجرایی شده است.

رئیس جمهور گفت: از پیشرفت 10 درصدی خط ریلی بوشهر به شیراز ناراضی هستیم و بیش از یک مییارد دلار برای این خط ریلی تامین اعتبار شده و از اولویت‌های سفر است.

وی با بیان اینکه اشتغال دغدغه دولت است، گفت: خوشبختانه با کاهش 7 دهم درصدی بیکاری، میزان بیکاری در استان بوشهر به 8.2 درصد رسیده است.

رئیس جمهور با اشاره به اشتغال بومیان در پارس جنوبی گفت: حتما بومی‌ها و نیروهای تحصیل کرده در اولویت اشتغال هستند. محل ارزیایی و سنجش این آمار از طریق استانداری بوشهر است و شرکت‌ها بر اساس سنجه‌های استانداری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی در خصوص مسئله کالای ته لنجی بیان کرد: نقطه مرزی همواره نوعی از صادرات و واردات را داشته اند و همیشه این داد و ستد بوده و تاکید ما بر ساماندهی ته لنجی است. صیادان درخواست داشتند که مسئله کوله بری با ته لنجی جداگانه بررسی شود که مسئله به حقی است.

وی افزود: باید کاری کنیم که جامعه بین دو حق باشد. اینکه ملوانان ما از راهی برای تامین زندگی خود استفاده کنند. از طرفی حتما باید مقررات کشور در صادرات و واردات در نظرگرفته شود و مورد نقض قرار نگیرد و می توان در این خصوص توافق کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص آلایندگی جنوب استان بوشهر گفت: وقتی که به منطقه عسلویه رفتم و دیدم ثروت کشور دود می شود و از طرفی آلاینده ها باعث ایجاد بیماری شده اند، صحنه رنج آوری بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در دولت‌های قبل این کار انجام نشده اما در این دولت تلاش داریم با همکاری شرکت‌های دانش بنیان راهکاری برای استفاده از این ظرفیت استفاده کنیم و وضعیت آلاینده ها کنترل و مهار شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: قانون اجازه داده و ما هم تاکید کردیم که همه شرکت ها باید مسئولیت اجتماعی خود را در قبال مناطق همجوار پرداخت نمایند. شرکت های مختلف پتروشیمی و همچنین نفت ملی ایران باید به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول