اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

خطر فاجعه زیست‌محیطی با تداوم آتش‌سوزی غزه در سایه محاصره رژیم صهیونیستی

مقامات غزه نسبت به بی اعتنایی جامعه بین الملی به شکست محاصره غزه برای رساندن تجهیزات مناسب اطفای حریق مهیب در سایت دفن و تخلیه زباله این منطقه هشدار دادند.

خطر فاجعه زیست‌محیطی با تداوم آتش‌سوزی غزه در سایه محاصره رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از عرب 48، یک فقره آتش‌سوزی بزرگ شامگاه پنجشنبه در محل اصلی دفن و تخلیه زباله در نوار غزه رخ داده است که مقامات محلی  به دلیل نبود امکانات لازم برای اطفای آن نسبت به تداوم آتش‌سوزی تا روزهای آینده و بروز «فاجعه زیست‌محیطی» هشدار دادند.

شهرداری غزه امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بخش شرقی محل  اصلی دفن زباله در جوهرالدیک در جنوب شرقی شهر غزه در نزدیکی مرز فاصل غزه با سرزمین‌های اشغالی به دلیل نامعلومی از روز پنجشنبه طعمه حریق شده است.

شهرداری غزه ابراز نگرانی کرد که تش سوزی به تمام نقاط دفن زباله برسد و یک فاجعه زیست محیطی رخ دهد.

در بیانیه شهرداری غزه آمده است: دامنه حریق گسترده شده و تخمین زده می‌شود که ممکن است تا روزها ادامه داشته باشد، زیرا مهار و اطفای آن فراتر از ظرفیت و توانایی ماست.

شهرداری غزه از نهادهای بین المللی خواست تا برای اطفای حریق رخ داده و جلوگیری از بروز فاجعه زیست محیطی که سلامت و جان شهروندان این منطقه تحت محاصره را تهدید می‌کند، وارد عمل شوند.

شهردازی غزه ضمن درخواست از جامعه بین المللی برای پذیرش مسئولیت‌های خود در رفع محاصره غزه برای ورود تجهیزات لازم اطفای حریق به این منطقه کمک کند تا شهرداری غزه بتواند به شیوه ای مناسبت با این حادثه برخورد کرده و از شدت بلا و بحران آن بکاهد.

طبق بیانیه قبلی شهرداری غزه، روزانه به طور متوسط ​​یک هزار تن زباله جامد در این سایت که طعمه حریق شده تخلیه می‌شود. گزارشی از تلفات یا تلفات احتمالی این آتش سوزی منتشر نشده است.

نیروهای آتش نشانی فلسطین در غزه از کمبود 100 درصدی  وسایل نقلیه و تجهیزات رنج می برند و تاکید دارند، مقامات اشغالگر اسرائیل با ممانعت از ورود آنچه برای ارائه بهترین خدمات به شهروندان ضروری است، مرتکب جنایت می‌شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول