اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دستگیری عاملان کشتار حیات وحش در دماوند/ لاشه و اجزای 8 راس قوچ و میش وحشی کشف شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند از دستگیری عاملان کشتار حیات وحش در دماوند خبر داد و گفت: لاشه و اجزای 8 راس قوچ و میش وحشی کشف شده است.

دستگیری عاملان کشتار حیات وحش در دماوند/ لاشه و اجزای 8 راس قوچ و میش وحشی کشف شد

نقی میرزاکریمی، رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دماوند اظهار کرد: محیط‌بانان یگان حفاظت این اداره در حین گشت و کنترل در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کوه‌سفید، متوجه صدای شلیک گلوله به سمت حیات وحش حاشیه جاده می‌شوند.

وی افزود: به‌دلیل فاصله داشتن، سریعا به پاسگاه محیط‌بانی جهت اعزام نیروی کمکی اعلام و متخلفین که به‌صورت حرفه‌ای اقدام به شکار ۳ راس از نوع قوچ و میش وحشی حیوان حمایت شده کرده با مشاهده ماموران ضابطین دادگستری از محل متواری می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند ادامه داد: به‌دلیل بارش برف در ارتفاعات، حیوانات به نزدیکی روستا پناه می‌آورند و همیشه در دسترس‌اند، عامل اصلی این کشتار بی‌رحمانه توسط ماموران شناسایی و دستگیر شد و گزارشی در خصوص موضوع به دادستان شهرستان دماوند تقدیم شد.

میرزاکریمی افزود: با دستور دادستان به فرماندهی انتظامی، موضوع به پلیس اطلاعات و امنیت ارجاع و با همکاری کلانتری‌های گیلاوند و کیلان سایر افراد متخلف شناسایی و دستگیر و با بازرسی از دو منزل در گیلاوند، قسمتی از لاشه یک راس قوچ وحشی، یک قبضه سلاح شکاری برنو و ۱۰۴ تیر فشنگ و ۲۰۰ عدد پوکه، ۱۰ تیر فشنگ چهار پاره قاچاق، یک عدد سر نیزه سلاح و یک قبضه سلاح بادی pcp و سایر ادوات کشف شد.

وی بیان کرد: همچنین در یک دامداری در روستای دوآب اجزا و قسمتی از لاشه ۴ راس قوچ میش وحشی کشف و در محل صورتجلسه شد و در این راستا، پرونده قضایی تشکیل و این امر در حال رسیدگی است و تحقیقات برای دستگیری سایر افرادی که مشارکت داشتند، ادامه دارد.

پایان پیام/۶۷۰۱۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول