اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

آمادگی 122 اقامتگاه نوروزی در ایلام جهت پذیرش مسافران نوروزی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: ۱۲۲ اقامتگاه در ایلام آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند.

آمادگی 122 اقامتگاه نوروزی در ایلام جهت پذیرش مسافران نوروزی

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از آمادگی 122 اقامتگاه در ایلام جهت پذیرش مسافران نوروزی خبر داد و گفت: اکثر خانه‌های بوم‌گردی در  استان ایلام جهت استفاده مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروزی رزرو شده‌ است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود مسافران در تعطیلات ۱۴۰۲ در مقایسه با نوروز ۱۴۰۱ استقبال بیشتری از مناطق  دیدنی و تفریحی استان ایلام داشته باشند.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام ادامه داد: تعداد ۶۰ واحد بوم‌گردی، ۵۱ خانه استیجاری در مهران با ظرفیت ۱۷۸۵ نفر به استعداد هر خانه ۳۵ نفر کف خواب و  ۱۱ هتل با ظرفیت ۴۰۰۳ نفر  در کل استان پذیرای مسافران نوروزی خواهند بود.

شریفی  با تاکید بر اینکه، هر فرد یا شرکتی که توان ایجاد خانه‌های استیجاری برای ایام نوروز و پذیرش مسافران نوروزی را دارد برای اخذ مجوز و آگاهی از شرایط این اقامتگاه‌ها اقدام کند،گفت: لازم به ذکر است همه تورهای گردشگری زیر نظر کارشناسان گردشگری و  با اتصال به سامانه جانا (سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری) در ایلام  فعال هستند.

این مقام‌مسئول  خاطر نشان کرد: همچنین کمیته فرهنگیان با دبیری آموزش و پرورش نیز از ۲۵ اسفند در کنار اقامتگاه‌های زیر نظر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  با اختصاص۱۰۰ مدرسه و ظرفیت ۱۵۰۰ کلاس  آماده  اقامت و پذیرایی از مسافران نوروزی است.

شریفی به اقدامات اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان ایلام جهت رفاه حال مسافران نوروزی در عید ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: برپایی  ۱۱۰ غرفه نمایشگاه صنایع‌دستی، سیاه چادر، سوغات و غذاهای محلی و حدود هشت نوروزگاه با برنامه‌های شاد و متنوع و بومی محلی در شهرستان‌های مختلف از جمله این اقدامات است.

شریفی  به تلاقی تعطیلات نوروزری و حلول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت:  عمده برنامه‌های نوروزی با رعایت شأن ماه رمضان و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد 

وی در پایان عنوان کرد: ستاد خدمات سفر با ۹ کمیته اصلی و ۲۵ زیرمجموعه آمادگی کامل برای پذیرایی و اقامت مسافران نوروزی دارد تا همه گردشگران نوروزی از نقاط مختلف استان در مدت تعطیلات استفاده کنند.

شریفی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ هزار گردشگر داخلی و ۶ هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های زیر نظر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام پذیرش شده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول