اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

گزارش فارس از مشکلات 3 قلوهای 45 روزه کرمانی/ مادر خانواده: برای خرید شیرخشک و پوشک بچه‌ها هم مشکل داریم

نویان، رویان و پویان 3 قلوهای 45 روزه کرمانی در حالی این روزها را در یک خانه کوچک اجاره‌ای سپری می‌کنند که مادرشان به خبرنگار فارس می‌گوید: حتی برای تامین شیرخشک و پوشک بچه‌ها هم مشکل داریم.

گزارش فارس از مشکلات 3 قلوهای 45 روزه کرمانی/ مادر خانواده: برای خرید شیرخشک و پوشک بچه‌ها هم مشکل داریم

خبرگزای فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت: ساعت حدود 11 صبح است که با خاطره وهبی مادر 3 قلوهای کرمانی تماس می‌گیرم، توی صدایش خستگی مادرانه را حس می‌کنم، مادری برای یک بچه هم سختی‌های خودش را دارد چه رسد به مادری برای سه تا پسر فسقلی آن‌هم نوزادان نارس، می‌گوید: از خانواده‌ام دور هستم، پول استخدام پرستار هم نداریم، باورت می‌شود هنوز صبحانه هم نخورده‌ام.

این روزها آنقدر مشکل تامین هزینه‌های سه‌قلوهای کرمانی بر شانه پدر و مادر جوان‌شان سنگینی می‌کند که دست تنها از پس بزرگ کردن آنها بر نمی‌آیند و به همت و کمک مسؤولان و مردم نیاز دارند.

خاطره خانم 24 ساله، سال قبل وقتی برای نخستین سونو بارداری رفت، آنجا به او گفتند چند قلو باردار است، آن‌هم نه دوقلو و سه قلو بلکه چهارقلو که در نهایت قلب یکی از بچه‌ها تشکیل نشد و جذب بدن مادر شد و حالا 45 روز است که نویان، رویان و پویان چشم و چراغ خانه خاطره و همسرش شده‌اند.

این بانوی کرمانی که در نخستین بارداری خود صاحب سه فرزند شده است، ادامه می‌دهد: همسرم 29 سال دارد و در شرکت فولاد بوتیا مشغول به‌کار است. وهبی با اشاره به اینکه مستاجر هستیم و ماهانه 2 میلیون و 200 هزار تومان کرایه خانه می‌دهیم، می‌افزاید: یکی، دو ماه تا پایان قرارداد خانه بیشتر نمانده است و حالا با این وضع اجاره‌ها مانده‌ایم که چه‌کار کنیم و کجا برویم.

وی عنوان می‌کند: از خانواده‌ام دور هستم، آنها در شهرستان زندگی می‌کنند و من تنهایی در کرمانم و توان تامین هزینه پرستار را هم نداریم و دست تنها بچه‌ها را بزرگ می‌کنم، اگر حتی یک پرستار دو، سه روز از هفته هم کمکم باشد، خیلی برایم خوب است. ماشین‌مان را برای هزینه‌های دوران بارداری فروختیم مادر سه‌قلوها از هزینه‌های سرسام‌آور دوران بارداری هم سخن به‌میان می‌آورد و تصریح می‌کند: یک ماشین پژو داشتیم که آن را در دوران بارداری‌ام فروختیم و خرج هزینه بارداری کردیم، هیچ جا از من سونو نمی‌گرفتند و هر دکتری هم من را قبول نمی‌کرد، به هر بدبختی که بود برای سونو می‌رفتم و هر بار پول سه تا سونو را می‌دادم.

وهبی و همسرش که چند سال بیشتر از ازدواج‌شان نمی‌گذرد و هنوز قسط و قرض‌های مراسم عروسی را هم باید بپردازند، متذکر می‌شود: در خرج زندگی روزمره خودمان هم مانده‌ایم چه رسد به تامین هزینه‌های پوشک و شیر خشک برای سه‌قلوها. وی ادامه می‌دهد: سه‌قلوهای ما نارس هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بودند و چشم دو تا از بچه‌ها را هم عمل کردیم، هرکدام از آنها را برای معاینه پیش پنج، شش دکتر بردیم و هر دکتری هم دنیایی پول از ما گرفت و پول دکتر را هم قرض کرده‌ایم.

این مادر جوان با بیان اینکه دو تا از بچه‌ها هر چهار، پنج روز یک قوطی شیر خشک و یکی از آنها هم هر هفته یک قوطی شیر خشک می‌خواهند، تصریح می‌کند: برای تامین هزینه‌ها حتی شیرخشک و پوشک بچه‌ها هم مشکل داریم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول