اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

طرح بورسیه تحصیلی پاسخی به دغدغه اشتغال نخبگان در یزد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد گفت: طرح بورسیه صنعتی و تحصیلی دانشجویان نخبه، یکی از سیاست‌های استان در حوزه تحقق شعار سال و اجرای طرح‌های نوآور و فناورانه است که علاوه بر حمایت تحصیلی، آینده شغلی دانشجویان را تضمین می‌کند.

طرح بورسیه تحصیلی پاسخی به دغدغه اشتغال نخبگان  در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدعلی شاه‌حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی، اظهار کرد: در برنامه تحولی یزد نوین یکی از حوزه‌های مورد تأکید و محورهای توسعه استان، نوآوری و دانش‌بنیان است، در همین راستا برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان مدلت و بلندمدت در این حوزه تعریف شده است.

 وی افزود: یکی از سیاست‌های استان در راستای شعار سال، برگزاری رویدادهای نوآوری در حوزه‌های مختلف به منظور شناسایی نقاط قوت، استعدادها، پتانسیل‌ها و برترین های استان و معرفی آنان به جامعه هدف و حوزه عرضه و تقاضا است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد با بیان این‌که استان یزد با اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه دانش‌بنیان، توسط معاونت فناوری وزارت علوم جز بهترین استان‌های کشور در حمایت از حوزه نوآوری و فناوری شناخته شد، گفت: در همین راستا چهاردهمین دوره مسابقات ابتکارات دانش‌آموزی، به صورت ملی در استان یزد کلید خورد که در روزهای 18 و 19 اسفندماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش از سنین پایه و کودکی، اذعان کرد: آموزش‌وپرورش یکی از حوزه‌هایی است که توجه زیادی نیاز دارد؛ چراکه ریشه بسیاری از آسیب‌هایی که در زندگی افراد رخ می‌دهد، در کودکی و سنین یادگیری است.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال بیش از ۱۰ هزار نفری دانش‌آموزان سراسر کشور از چهاردهمین رقابت‌های مسابقات ابتکارات دانش‌آموزی که در ۱۹ رشته برگزار می‌شود، این مهم پایان کار برگزاری رویدادها نیست و به دلیل اهمیت و نقش تأثیرگذار در آینده شغلی نخبگان و دانش‌آموزان، قطعاً استمرار خواهد داشت.

شاه‌حسینی طرح بورسیه شغلی، صنعتی و تحصیلی دانشجویان نخبه دانشگاه‌های یزد را یکی از رویدادهای حائز اهمیت در حوزه نوآوری عنوان کرد و ادامه داد: هر چند استان یزد در ۳۰ سال گذشته رتبه‌های بسیاری خوبی در کنکور داشته است؛ اما خروجی دانشگاه‌ها و شرایط شغلی دانشجویان یک نقطه سوال و یکی از دغدغه‌های جدی دانشجویان و خانواده‌های آنان بود.

وی ابراز کرد: در همین راستا طرح بورسیه صنعتی و تحصیلی در یزد اجرا شد به‌این‌ترتیب که دانشجو به‌محض ورود به دانشگاه موردحمایت یکی از صنایع قرار گرفته و در طول تحصیل در کنار درس، در کارگاه مربوطه نیز فعالیت دارد. سپس خدمت سربازی را به‌عنوان سرباز نخبه طی کرده و پس‌ازآن در همان واحد صنعتی استخدام می‌شود.

پایان پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول