اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراض به جنگ‌طلبی آمریکا علیه چین در جلسه استماع کنگره+فیلم

جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا با موضوع چین به صحنه اعتراض مخالفان جنگ طلبی واشنگتن تبدیل شد اما نیروهای امنیتی معترضان را از جلسه اخراج کردند.

اعتراض به جنگ‌طلبی آمریکا علیه چین در جلسه استماع کنگره+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا با موضوع چین به صحنه اعتراض فعالان صلح علیه جنگ طلبی واشنگتن تبدیل شد.

در شرایطی که «اچ آر مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت دونالد ترامپ طی جلسه استماع مجلس نمایندگان در حال تشریح تهدیدات چین برای آمریکا بود، دو معترض آمریکایی سخنان او را قطع کرده و علیه جنگ طلبی‌های آمریکا شعار دادند.

بنا بر گزارش وبگاه آمریکایی «هیل»، اولین جلسه استماع کمیته ویژه مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیقات در خصوص تهدیدات احتمالی حزب کمونیست چین، توسط دو معترض مختل شد.

این دو معترض که عضو گروه «کدپینک» هستند، حین سخنان مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در مخالفت با جنگ طلبی شعار دادند و با ارائه تصویر از چین به عنوان «دشمن» مخالفت کردند.

معترضان این گروه فعال در زمینه صلح در آمریکا تاکید کردند که دولت و کنگره به جای مقابله و رقابت کردن با چین باید با این کشور برای رفع مشکلات جهانی همکاری کند.

در فیلم منتشر شده از این جلسه استماع، مک مستر در حال صحبت است که «اولیویا دی نوچی» یکی از اعضای ارشد گروه کدپینک سخنان او را مختل کرد.

این زن آمریکایی بنری را که روی آن نوشته شده بود «چین دشمن ما نیست» در دست داشت که به جنگ طلبی آمریکا و دخالت این کشور در «تغییر رژیم» در کشورهای مختلف اعتراض دارد.

 

 

وی قبل از اینکه نیروهای پلیس کنگره وارد جلسه شده و او را به زور از اتاق بیرون ببرند، با صدای بلند خطاب به حاضران در نشست استماع مجلس نمایندگان گفت: «چین، دشمن ما نیست».

این فعال صلح در آمریکا افزود: «مردم آمریکا به همکاری (با چین) نیاز دارند و نه رقابت با چین».

لحظاتی بعد از اخراج «اولیویا دی نوچی»، یکی دیگر از اعضای گروه کدپینک به نام «هکتور ام» از میز خود بلند شد و گفت: «به نفرت پراکنی علیه آسیا(آسیایی‌تبارها) پایان دهید».

وی همچنین با انتقاد از تشکیل کمیته ویژه در مجلس نمایندگان برای بررسی تهدیدات چین افزود: «این کمیته برای قدرت نمایی و جنگ طلبی است و برای صلح نیست».

به دنبال اخراج این دو آمریکایی از نشست استماع، گروه کدپینک بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن ارائه توضیحات درباره این دو معترض هشدار داد که این کمیته مروج نفرت نسبت به آمریکایی‌های آسیایی‌تبار خواهد بود.

به گفته کدپینک، «تشکیل این کمیته و این جلسات استماع جز ایجاد نفرت برای آمریکایی‌های آسیایی کار دیگری نمی‌کند. این حجم زشت از جنگ افروزی، مردم و محیط بکر آسیا و اقیانوسیه را ویران می‌کند».

در این بیانیه آمده که آمریکا برای محاصره چین، بیش از ۲۵۰ پایگاه در منطقه هند و اقیانوس آرام دارد. کدپینک افزود، مردم، آب و اراضی هاوایی و گوام در حال حاضر «قربانیان جنگ» هستند.

در پایان بیانیه تصریح شده است: «دشمن مشترک ما بحران آب و هوا است. ما برای پرداختن به تغییرات آب و هوا و چالش‌هایی که با هم به عنوان بشریت با هم روبرو هستیم، به همکاری نیاز داریم و نه رقابت».

مجلس نمایندگان آمریکا با حمایت قاطع اعضای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در ماه ژانویه 2023 رای به تشکیل کمیته ویژه داد که تمرکز آن روابط آمریکا و چین و تهدیدات پکن برای واشنگتن است.

تشکیل این کمیته با حمایت فراحزبی در مجلس نمایندگان آمریکا در شرایطی انجام شده که طی ماه‌های گذشته تنش‌های واشنگتن با پکن در مسائل مختلف به ویژه موضوعات مربوط به تایوان و روابط چین با روسیه شدت گرفته است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول