اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

افزایش سرانه ورزشی دختران در دانشگاه‌ها

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در مجموعه دانشگاه‌های کشور با اولویت دختران سعی می‌کنیم منظومه‌های ورزشی در خوابگاه‌ها شکل دهیم تا دختران دانشجو دسترسی بیشتر و نزدیک‌تری نسبت به مجموعه‌های ورزشی داشته باشند.

افزایش سرانه ورزشی دختران در دانشگاه‌ها

هاشم  داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در رابطه با گسترش ورزش دانشجویان، گفت: در حال ایجاد تغییر نگرش در این حوزه هستیم؛ هدف دانشگاه‌های کشور این است که ورزش چه در حوزه قهرمانی و چه ورزش همگانی بستری برای سلامت دانشجویان باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: تلاش خواهیم کرد عرصه دانشجویی را از پایین به بالا شکل دهیم که نتیجه آن ارتقای سلامت جسم دانشجویان باشد و از طرفی نیم‌نگاهی داشته باشیم ظرفیت‌های دانشجویی را در خدمت ورزش حرفه‌ای کشور قرار دهیم، تمام مقدماتی که چیدیم و زیرساخت‌هایی که در حال تامین‌ آن هستیم برای این هدف است.

داداش‌پور خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش تفاوتی بین جنسیت‌ها قائل نیستیم  و هر برنامه و المپیادی که برگزار کردیم هم پسران و دختران به صورت موازی تلاش و کار کردند. 

وی افزود: در مجموعه دانشگاه‌های کشور با اولویت دختران سعی می‌کنیم منظومه‌های ورزشی در خوابگاه‌ها شکل دهیم تا دختران دانشجو دسترسی بیشتر و نزدیک‌تری نسبت به مجموعه‌های ورزشی داشته باشند. 

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ما چهار  المپیاد برگزار کردیم و المپیاد ورزش‌های قهرمانی، همگانی، شاهد و ایثارگران و دانشجویان بین الملل که در هر ۴ المپیاد هیچ تفاوتی بین دختران و پسران ایجاد نکردیم و سعی‌مان بر این بود تا المپیاد‌ها در محور دختران و پسران باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌مان این است که با ظرفیت‌ها و منابع مالی موجود به گسترش فرهنگ ورزش در حوزه دختران و پسران کمک کرده باشیم تا دانشجویان فارغ از جنسیت بتوانند در برنامه‌های ورزشی حضور یابند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول