اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مقاوم سازی بیش از 3 هزار واحد مسکونی در ایلام

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از سه هزار و ۸۳۱ واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده است.

مقاوم سازی بیش از 3 هزار واحد مسکونی در ایلام

حبیب‌ الله محبی مدیرکل بنیاد مسکن ایلام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام اظهار کرد: : ساخت مسکن روستایی برای افراد کم‌بضاعت با همکاری بنیاد در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تاکنون با تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک بلاعوض و همچنین تحویل سیمان و میلگرد، ساخت ۵۱۹ واحد مسکونی روستایی با اعتباری معادل ۱۳۰ میلیارد تومان در دست اقدام است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام با بیان این که مقاوم‌سازی و ساخت مسکن یکی از برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است گفت:  از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از سه هزار و ۸۳۱ واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۴ واحد مسکن روستایی و یک هزار و ۲۷ مسکن شهری در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

محبی اضافه کرد: با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و کمک بلاعوض باعث شده، بخش عمده‌ای از مشکلات مسکن در روستا‌ها حل شود.

وی افزود: ۷۳۱ جلد سند مسکونی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و یک هزار و ۸۶۲ مورد نیز در روستا‌های استان طی ۲ سال اخیر برای متقاضیان صادر شده است.

محبی بیان کرد: طرح هادی شامل شن ریزی، اجرای جوی و جدول، کانال سنگی، بیس و آسفالت سطح معابر طی ۲ سال گذشته در ۴۴۶ روستای این استان اجرا شده که ۲۰۶ روستا از این تعداد سال ۱۴۰۰ و ۲۴۰ روستا نیز امسال عملیاتی شده است.

وی گفت: همچنین ساخت مسکن محرومان در این طرح ۲ هزار و ۴۰۰ واحد بوده که با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه انجام گرفته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول