اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشاور اسد: تحولات اوکراین نشان داد که جهان نمی‌تواند طبق قواعد غرب پیش برود

مشاور رئیس‌جمهور سوریه طی سخنانی در کنفرانس «والدای» در مسکو، تاکید کرد که تحولات اوکراین نشان داد که جهان نمی‌تواند طبق قواعد غرب پیش برود.

مشاور اسد: تحولات اوکراین نشان داد که جهان نمی‌تواند طبق قواعد غرب پیش برود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بثینه شعبان» مشاور «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، امروز (سه‌شنبه، ۲۸ فوریه)، با شرکت در دوازدهمین کنفرانس خاورمیانه مجمع گفت و گوی بین المللی «والدای» در مسکو تصریح کرد که تحولات اوکراین نشان داد که جهان نمی‌تواند طبق قوانین غرب ادامه یابد و پیش برود».

به نوشته «روسیا الیوم»، این کنفرانس، با حضور میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و شمار زیادی از کارشناسان، اندیشمندان و مقامات از ۱۸ کشور دنیا در مسکو برگزار شد.

شعبان تصریح کرد: «واشنگتن و ناتو با توجه به رویدادهای اوکراین در حال تشکیل ائتلاف های منطقه‌ای هستند.

وی افزود: غرب عناصر وابسته به خود را انتخاب می‌کند و از آن‌ها حمایت می‌کند و این عناصر هستند که ماموریت غرب را بر عهده می‌گیرند و از تروریست‌ها برای تغییر نظم جهانی موجود و وادار کردن کشورها به حرکت در مسیر خواست خود استفاده می‌کنند.

مشاور رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد: «اهداف استعماری غرب هنوز همان است اما آن‌چه اکنون جدید است؛ این است که تک قطبی بودن همه کشورهای جهان را راضی نمی‌کند».

شعبان افزود که یک نظم جهانی جدید ایجاد شده اما برخی کشورها نمی دانند قواعد آن چیست، زیرا قواعد قدیمی تحمیل شده از سوی واشنگتن بود.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول