اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس، رتبه نخست تامین زمین در طرح ملی مسکن

استاندارفارس گفت: استان فارس، رتبه نخست را در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در کشور به دست آورد.

فارس، رتبه نخست تامین زمین در طرح ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی ایمانیه امروز در شورای مسکن فارس در شیراز اظهار داشت: هشت بانک از جمله ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات و کشاورزی تفاهم کشوری منعقد کرده‌اند که بر اساس آن همه آنها موظف به همکاری کامل با طرح جهش ملی مسکن هستند.

استاندار فارس، با اشاره به اعلام آمادگی بانک ها و انبوه سازان فارس برای همکاری در ساخت مسکن در این استان گفت: بانک ها با تدبیر بانک مرکزی اعلام کرده اند که به جای سرمایه گذاری در مواردی که اولویت اول کشور نیست، سرمایه‌های خود را در ساخت مسکن به کار خواهند گرفت.

ایمانیه، بر لزوم توجه به روستاها و فراهم کردن شرایط بازگشت روستائیان از حاشیه شهرها به روستایشان ادامه داد: در استان فارس ۲ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که ساخت و تامین مسکن در این روستاها می‌تواند گام بزرگی در جهت تحقق مهاجرت معکوس و ماندن روستائیان در روستاها باشد.

وی، با اشاره به وجود بافت فرسوده در بسیاری از شهرهای این استان گفت: باز آفرینی این بافت ها به شکل جدی در دستور کار مدیران و مسئولان مرتبط با این مساله قرار گیرد و دنبال شود.

به گفته وی ، اخیرا یک مصوبه تحت عنوان سیاست های تشویقی کالبدی، برای باز آفرینی بافت‌های فرسوده تدوین شده که امتیازات خوبی برای بازسازی این بافت ها محسوب می شود و در آن علاوه بر حذف بسیاری از موانع، تسهیلات ویژه‌ای نیز ارائه خواهد شد.

پایان پیام/ ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول