اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

اختتامیه «هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار» در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل هنری بنیاد شهید از برگزاری اختتامیه هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار در روز دهم اسفند در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با حضور شاعران برجسته ملی و بین المللی و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران در استان قزوین خبر داد.

اختتامیه «هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار» در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری اختتامیه هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار در روز دهم اسفندماه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین با حضور شاعران برجسته ملی و بین المللی و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران در استان قزوین خبر داد.

فرهاد مختاری، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار فارس، گفت: هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار از آبان ماه سال جاری در دستور کار اداره کل امور هنری قرار گرفت و با آغاز به کار دبیرخانه و شورای سیاستگذاری فراخوان سراسری دعوت از شاعران منتشر شد و مورد استقبال اهالی شعر و ادب قرار گرفت.

مختاری افزود: با استقبال شاعران علاقه‌مند به حوزه ایثار و شهادت، ۱۲۳۶ اثر از ۳۹۱ شاعر به دبیرخانه ارسال شد. ضمن اینکه در این دوره شاهد آثار ارزشمندی از شاعران کشورهای اسلامی؛ لبنان، عراق، سوریه، هندوستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و یمن هستیم.

جانشین رئیس شورای سیاسگذاری و دبیر هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار تاکید کرد: همزمان با این رویداد فرهنگی و هنری برنامه‌های جانبی همچون «عصر شعر دانشجویی» در دانشگاه امام خمینی قزوین، «شب شعر خاتم سلیمانی» و محفل شعر شاعران با حضور شعرای بین المللی و ملی، محفل شعر فرهنگیان و دانش آموزان استان قزوین و محفل شعر بانوان برگزار شده و شب شعر و نشست صمیمی با منتخبین و برگزیدگان این کنگره با حضور شاعران و ادیبان برگزار می‌شود.

مدیرکل امورهنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: آقایان علیرضا قزوه، محمود اکرامی، مصطفی محدثی خراسانی، ایرج قنبری، عبدالرحیم سعیدی راد، بابک نیک طلب، مرتضی حیدری، مهدی مردانی و خانم فاطمه نانی زاد داوران این دوره کنگره شعر ایثار هستند و همچنین دبیر علمی کنگره، مصطفی محدثی خراسانی و دبیر بخش بین‌الملل، علیرضا قزوه هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول