اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

خلف وعده‌ در اجرای مصوبات هیأت عالی گزینش درباره آموزش و پرورش

دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش نسبت به خلف وعده‌ در اجرای مصوبات هیأت عالی گزینش درباره آموزش و پرورش گلایه کرد و گفت: آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و پرورش به خاطر عدم همکاری سازمان سنجش به سال بعد موکول شد و در این صورت مانند سال گذشته گزینش فقط یک ماه فرصت بررسی دارد.

خلف وعده‌ در اجرای مصوبات هیأت عالی گزینش درباره آموزش و پرورش

سید امیرمحمد خرازانی نماینده وزیر آموزش و پرورش در هیأت مرکزی گزینش و دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد:در تاریخ ۱۰ آبان ۱۴۰۱ جلسه هیأت عالی گزینش کشور با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، سید صولت مرتضوی معاون‌ وقت اجرایی رئیس جمهور و رئیس هیأت عالی گزینش کشور، لطیفی رئیس سازمان امور استخدامی و عضو هیأت عالی گزینش، فرهاد بشیری نماینده ناظر از طرف قوه مقننه در گزینش، محمد باقر الفت معاون قوه‌قضائیه و عضو هیأت عالی و علی حاجی خانی دبیر هیأت عالی گزینش جهت بررسی وضعیت گزینش معلمان تشکیل شد.

وی ادامه داد: مصوبات این جلسه شامل نیمه متمرکز شدن دانشگاه فرهنگیان، برگزاری آزمون استخدامی به‌گونه‌ای که گزینش سه ماه تا ۵ ماه فرصت بررسی داشته باشد، سیاست بومی گزینی، تأمین بودجه و امکانات لازم برای انجام گزینش مدارس غیردولتی و مهدهای کودک بود.

خرازانی با بیان اینکه تمام اعضای این جلسه مصوبه را امضا و جهت اجرا به آموزش و پرورش و دستگاه‌های مربوطه ارجاع دادند اما طبق آخرین خبرها اجرای این مصوبات در هاله‌ای از ابهام است، گفت: وزیر علوم با نیمه متمرکز کردن دانشگاه فرهنگیان مخالفت کرده است.

وی اضافه کرد: آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و پرورش به خاطر عدم همکاری سازمان سنجش به سال بعد موکول شد و در این صورت مانند سال گذشته گزینش فقط یک ماه فرصت بررسی دارد ضمن اینکه امسال قرار است سه برابر ظرفیت بررسی انجام شود که عملا یک گزینش صوری و بی دقت انجام خواهد شد؛ همچنین هیچگونه اقدامی جهت تأمین امکانات لازم برای انجام گزینش و تفاهم‌نامه مربوطه با سازمان مدارس غیردولتی هنوز انجام‌ نشده است.

دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این موارد در حالیست که وزیر آموزش و پرورش به جد در تلاش برای اجرایی کردن مصوبه بوده ولی دستگاه‌های دیگر همکاری لازم را ندارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول