اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

طرح اضطراری تامین آب شرب شیروان برای گذر از تابستان 1402 اجرایی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: طرح اضطراری تامین آب شرب شیروان در گذر از تابستان سال 1402 در حال اجراست.

طرح اضطراری تامین آب شرب شیروان برای گذر از تابستان 1402 اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز رضا نعیمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با اعلام اجرا شدن طرح اضطراری تامین آب شرب شیروان از تابستان سال ۱۴۰۲، اظهارکرد: در حال حاضر تامین آب شرب شیروان از تعداد ۱۹ حلقه چاه در سطح شهر و سد بارزو صورت می‌گیرد که با توجه به کاهش بارندگی و کاهش چشمگیر ذخایر سد مذکور، برنامه اجرای طرح اضطراری آبرسانی از چاه‌های گرزو و پیرشهید و شیرکوه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳ حلقه چاه گرزو و یک حلقه چاه شیرکوه حفر، تجهیز و برق‌رسانی شده و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته، گفت: تجیهز ۳ حلقه چاه پیرشهید و اجرای ۷ کیلومتر خط انتقال به پیمانکار واگذار شده است که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اجرای برق رسانی این چاه‌ها نیز با اداره برق هماهنگی‌های لازم انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی افزود: پیمانکار جدید مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی شیرکوه نیز از طریق مناقصه تعیین گردیده و با ابلاغ قراردادی به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

نعیمی اعتبار هزینه شده اجرای طرح اضطراری آبرسانی به شیروان را تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز جهت اتمام این طرح را ۵۵۰ میلیارد ریال عنوان نمود.

گفتنی است، ۴ شهر و ۱۳۱ روستا تحت پوشش خدمات امور آب و فاضلاب شهرستان شیروان قرار دارند.

پایان پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول