اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

پیام تسلیت رئیس حوزه هنری درپی درگذشت «عبدالمعطی ابوزید»

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، به مناسبت درگذشت «عبدالمعطی ابوزید» نقاش فلسطینی پیامی صادر کرد.

پیام تسلیت رئیس حوزه هنری درپی درگذشت «عبدالمعطی ابوزید»

به گزارش گروه هنر و رسانه خبرگزاری فارس، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت «عبدالمعطی ابوزید» نقاش دل آگاه فلسطینی پیامی را صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

دست توانمند هنرمندان متعهد و دردآشنا، زبان گویای ملت خویش و نقش‌های آنان، ندای رسای درد مردم زمانۀ ایشان است؛ درد مردمی که به قول پرستوی شاعر، قیصر عزیز، «چین پوستینشان، مردمی که رنگ روی آستینشان، مردمی که نام‌هایشان، جلد کهنۀ شناسنامه‌هایشان درد می‌کند».

نقاش فقید، مرحوم عبدالمعطی ابوزید، هنرمند دل‌آگاهی بود  از سرزمین عزیز فلسطین که در طول بیش از نیم‌قرن فعالیت خویش، آثاری ماندگار و مهم‌تر و مؤثرتر از آن، جوانان هنرمند و شاگردان توانمند بسیاری را به جبهۀ مقاومت تقدیم داشت و به رغم همۀ سختی‌های زندگیِ در تبعید، لحظه‌ای از کار و تلاش و مجاهدت هنری نایستاد. او به نیکی و بسیار زود دریافت که پایداری در برابر دشمن غاصب، به همان اندازه که نیازمند غیورمردانی رزمنده و سلاح‌دردست است، به همان میزان هم به هنرمندان دردمند و خلاقی احتیاج دارد که با احضار گذشته و بیان مسائل امروز، تصویر روشنی از فردا بیافرینند و زندگی را برای مردم خویش معنادار و غنی‌تر سازند.

او با همین نگرش عمیق و با هدف زنده نگاه داشتن یاد میهن و خاطرۀ خانه، در طی این نیم‌قرن اقدام به بازیابی هویت ملی مردم خویش در قالب عناصر بصری و نشانه‌های تصویری کرد و با نشر مدام آن‌ها در آثار هنری خود و شاگردانش کوشید در برابر دیو نسیان بایستد و مانع فراموشی تصویر میهن در ذهن و جان هم‌وطنان آوارۀ‌ خود شود. 

افتخار میزبانی از ایشان در روزهای اخیر، خاطره‌ای ارزشمند برای خانواده حوزه هنری خواهد بود تا نقش اثرگذار هنرمند غیور مسلمان در مسیر نورانی مقاومت بیش از پیش رخ بنماید. درگذشت این هنرمند خلاق، مبارز، صبور و متواضع را تسلیت عرض می کنم و و از خداوند متعال برای روح بلندپروازش، مراتب عالی آسمانی و برای خانواده و نزدیکان محترم ایشان نیز صبر بر این مصیبت را مسألت می‌کنم.

محمد مهدی دادمان
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی

پایان پیام/ ت 1406

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول