اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نقص فنی ماموریت ناسا و اسپیس ایکس را به تعویق انداخت

ناسا و اسپیس ایکس ماموریت دو فضانورد آمریکایی، یک روسی و یک خدمه امارات متحده عربی را دقایقی قبل از پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی به تعویق انداختند.

نقص فنی ماموریت ناسا و اسپیس ایکس را به تعویق انداخت

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گجتنو، آژانس فضایی ایالات متحده و اسپیس ایکس به  نقص فنی در مورد جریان مایع احتراق مورد استفاده برای کمک به راه اندازی موتورهای فضاپیما اشاره کرده و ماموریت اخیر خود به ایستگاه فضایی بین المللی را به تعویق انداختند.

درحالیکه شمارش معکوس برای انجام این ماموریت در حال انجام بودناسا  حدود دو دقیقه و نیم قبل از پرتاب در پخش زنده اینترنتی خود اعلام کرد که پرتاب چهار خدمه برای مأموریت علمی شش ماهه به تعویق خواهد افتاد.

قرار بود موشک فالکون 9 اسپیس ایکس با کپسول دراگون در ساعت 1:45 بامداد به وقت شرقی از مرکز فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال فلوریدا به پرواز درآید. ناسا و اسپیس ایکس اعلام نکردند که واقعاً چقدر طول می کشد تا دوباره آماده این پرتاب شوند.

در صورت موفقیت آمیز بودن این پرتاب در روز دوشنبه (8 اسفند) انتظار می رفت که حدود 25 ساعت طول بکشد تا خدمه در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) به مقصد برسند، آزمایشگاهی که در حدود 420 کیلومتر بالاتر از زمین می چرخد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول