اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آلمان: رزمایش ناتو در لهستان پیام شفافی به پوتین ارسال می‌کند

وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه گفت که رزمایش آتی ناتو در لهستان پیام شفافی را به پوتین ارسال خواهد کرد.

آلمان: رزمایش ناتو در لهستان پیام شفافی به پوتین ارسال می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه گفت که ناتو در رزمایش خود در لهستان پیام شفافی را به پوتین ارسال خواهد کرد.

وی که این سخنان را در جرایان مصاحبه با N-TV آلمان مطرح می‌کرد، گفت: «کشورهای ناتو با رزمایش خود در سرزمین‌های لهستان، پیام شفافی را به رئیس جمهور روسیه ارسال خواهد کرد».

وزیر دفاع آلمان افزود: «ناتو اصلا آنقدر ضعیف نیست که به نظر او (رئیس جمهور روسیه) می‌آید». 

پیستوریوس اضافه کرد: «از زمان آغاز درگیری در اوکراین پیمان آتلانتیک شمالی انسجام بیشتری پیدا کرده و رزمایش مشترک برای نشان دادن به کشورهای شرق اروپا و کشورهای بالتیک در این باره که واشنگتن و برلین به تعهدات خود در حمایت از ناتو پایبند بوده، ضروری است».

از سوی دیگر «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان امروز در سخنانی گفت: افزایش تحریم‌های ضد روسی و ارائه هرچه بیشتر تسلیحات به کی‌یف، نمی‌تواند این درگیری را متوقف کند.

وی ادامه داد: «مسئولیت اصلی جامعه جهانی اکنون باید حفظ جان مردم باشد، زیرا نمی‌خواهیم مردم کشته شوند. چگونه این کار را باید انجام داد؟ تحریم؟ خیر! کمک تسلیحاتی؟ خیر! فقط صلح».

وزیر خارجه مجارستان با بیان اینکه بوداپست در سمت صلح و جهان ایستاده، افزود: «ناراحت‌کننده است که وقتی شما از صلح حمایت می‌کنید، فوراً به حمایت از روسیه متهم شوید. ما در طرف روس‌ها نیستیم. متاسفانه در شرایط کنونی، گفتگوی عقلانی برای حل و فصل اوضاع، غیرممکن نیست اما امید چندانی هم به آن نیست».

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول