اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

موضوعات پژوهشی دومین فراخوان حمایت از مروج ـ پژوهشگر پسادکترای حوزه کشاورزی اعلام شد

دومین فراخوان حمایت از مروج ـ پژوهشگر پسادکترا در موضوعات و مسائل حوزه کشاورزی مربوط به موسسات و مراکز استانی اغلام شد و علاقمندان می‌توانند از 13 اسفند 1401 تا 30 فروردین 1402 جهت ثبت‌نام اقدام نمایند.

موضوعات پژوهشی دومین فراخوان حمایت از مروج ـ پژوهشگر پسادکترای حوزه کشاورزی اعلام شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خیرگزاری فارس و به نقل از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF)، مهلت ارسال طرح به فراخوان مشترک صندوق (INSF)، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی(تات) و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در حوزه کشاورزی از ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ اعلام شد.

این فراخوان به صورت مشترک بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات)، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) به منظور مشارکت مؤثر دانش‌آموختگان دوره دکترا تخصصی در ترویج دانش و فناوری و توسعه نوآوری در حوزه اولویت‌های تحقیقاتی کشاورزی اعلام شده است.

هدف از این فراخوان کمک به حل مسائل واقعی و اولویت‌دار بخش کشاورزی، اجرای پروژه‌ها‌ی تحقیقی، ترویجی و توسعه‌ای کاربردی ماموریت‌گرای دارای برونداد قابل ترویج و همچنین توسعه توانمندی‌ها و تجربه‌اندوزی دانش‌آموختگان برای انجام پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای مورد نیاز بخش کشاورزی است.

در این فراخوان، ۱۱ مؤسسه و مرکز تحقیقاتی، موضوعات مد نظر خود را ارائه کردند تا طرح‌های ارسال شده در این موضوعات مورد بررسی قرار گیرد. تولید مایه تلقیح بومی از قارچ‌های همزیست آربسکولار برای تولید نهال‌های می‌کوریزی گونه‌های درختی و درختچه‌ای مقاوم به تنش خشکی، به‌روزرسانی نقشه‌های بهره‌وری آب سبز برای محصولات دیم کشور، غربال جمعیت‌های لاین‌های‌امید بخش هوازی در مناطق مختلف کشور با توجه به شرایط اقلیمی، غربالگری مولکولی ارقام برنج متحمل به خشکی بررسی اثر بخشی دشمنان طبیعی شاخص از طریق شناسایی کیمیا پیام‌های مؤثر در جستجوگری و کارایی آن‌ها، اثر ارتباطات بویایی با آفت و گیاه میزبان از جمله موضوعات مورد نیاز مؤسسات تحقیقاتی است.

این فراخوان به صورت سه جانبه از سوی صندوق، تات و عتف مورد حمایت قرار خواهد گرفت. بر همین اساس زمان ارسال پیشنهاده‌ها تا ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ اعلام شده است. متقاضیان و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به وبگاه صندوق (INSF) از جزئیات طرح باخبر شوند.

پایان پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول