اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکید وزیران خارجه ترکیه و مصر بر ارتقای روابط دوجانبه

وزیران خارجه ترکیه و مصر طی نشست خبری مشترک ضمن اشاره به امکان انجام شدن دیدار رؤسای جمهور دو کشور، روابط آنکارا-قاهره را دوستانه و نزدیک توصیف کردند.

تاکید وزیران خارجه ترکیه و مصر بر ارتقای روابط دوجانبه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه و «سامح شکری» همتای مصری او که به آدانا سفر کرده، در نشست خبری مشترک حاضر شدند و به سوال رسانه‌ها پاسخ دادند.

چاووش‌اوغلو در این نشست خبری با بیان اینکه ترکیه برای انتقال روابط با مصر به سطوح بالاتر تلاش می‌کند، گفت: «توسعه روابط ترکیه با مصر برای هر دو کشور و برای ثبات، رفاه و توسعه منطقه مفید خواهد بود».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با توصیف مصر به‌عنوان دوستی ترکیه، توضیح داد: «در شرایط سخت است که دوستی واقعی آشکار می‌شود. دولت و مردم مصر دوستی خود را در این دوران سخت به ما نشان دادند».

وزیر خارجه ترکیه همچنین خبر داد که امکان دیدار «رجب طیب اردوغان» و «عبدالفتاح السیسی» رؤسای جمهور ترکیه و مصر بعد از دیدار خود با شکری وجود دارد.

سامح شکری هم در این نشست خبری اظهار داشت: «من حامل پیام همبستگی و همدردی با مردم دوست و برادر خود در ترکیه هستم. ما با تمام انرژی برای کمک به ترکیه در این مصیبت کار می‌کنیم».

طبق این گزارش، وی ادامه داد: «ما عبور کشتی‌های کمک رسانی به ترکیه را از طریق کانال سوئز تسهیل کردیم. حمایتی که ما از ترکیه در مواجهه با مصیبت زلزله ارائه می‌کنیم گواه بر عمق روابط دو ملت است».

وزیر خارجه مصر با تاکید بر ارتقای روابط آنکارا-قاهره به بالاترین سطح، تصریح کرد: «من اولویت‌های برادران در ترکیه را در مورد کمک دیده‌ام و تلاش خواهیم کرد تا آنچه را که می‌توانیم ارائه کنیم».

شکری در پاسخ به سوال آناتولی درباره احتمال برگزاری نشست اردوغان و السیسی نیز افزود: «قطعا با توجه به چشم‌انداز دو رئیس جمهور، در زمان مناسب تماس‌هایی صورت خواهد گرفت».

این در حالی است که پیشتر وزیر خارجه مصر گفته بود که مذاکرات عادی‌سازی روابط با ترکیه به دلیل عدم تغییر رویه آنکارا متوقف شده است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول