اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

جانبازان ذخایر گران بهای جهاددانشگاهی و انقلاب هستند

رئیس جهاددانشگاهی در نشست مشترک با ایثارگران و جانبازارن این نهاد بیان کرد: جانبازان ذخایر گران بهای جهاددانشگاهی و انقلاب هستند.

جانبازان ذخایر گران بهای جهاددانشگاهی و انقلاب هستند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، همزمان با اعیاد ماه شعبان و روز جانباز نشست مشترک حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی با تعدادی از اعضای ایثارگر و جانباز این نهاد امروز، ۸ اسفندماه در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد.

در این نشست صمیمانه رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به ولادت قمربنی هاشم(ع) و روز جانباز و تبریک این روز به جانبازان این نهاد اظهار کرد: ما به کمک و پیشنهاد شما جانبازان و ایثارگران نیاز داریم.

وی به ادامه دار بودن این نشست اشاره کرد و افزود: نشست‌های این چنینی باید ادامه دار باشد و با شما در ارتباط باشیم، زیرا کسانی که امتحان خود را پس داده اند دلسوزترین افراد نسبت به انقلاب، کشور و سازمانی هستند که در آن فعالیت دارند.

رییس جهاددانشگاهی جانبازان را ذخایر گران بهای جهاددانشگاهی و انقلاب دانست و گفت: رهبر انقلاب یک جمله دارد که می‌فرمایند« شما جانبازان ذخیره با ارزش دانشگاه جهادید.»

مسلمی نائینی با اشاره به اینکه شما جانبازان باید به ما کمک کنید ادامه داد: مبارزه هنوز ادامه دارد؛ هر روز دشمن در حال تغییر دادن تاکتیک‌های خود است و تا ما را از پا نیاندازد دست بر نمی‌دارد. این دشمنان فهمیده‌اند تنها کشوری که یک مقاومتی در مقابل خود ایجاد کرده جمهوری اسلامی است.

وی اظهار کرد: این دشمنان برای ممانعت از پیشرفت انقلاب روش‌های خود را دائم تغییر می‌دهند و این نشان می‌دهد این مبارزه همچنان ادامه دارد.

رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر این که نباید خسته شویم و باید ثبات قدم داشته باشیم، گفت: سردار محبوب دلها سردار سلیمانی از انقلاب به عنوان یک حرم نام می‌برد که باید از آن محافظت کنیم تا بتوانیم اهداف کشور که همان تمدن اسلامی است را مجدد احیا کنیم و یک بستری برای فرج امام زمان(عج) آماده کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود به بیان بخشی از خاطرات خود در زمان جنگ اشاره کرد و در رابطه با شخصیت شهید مقیمی نکاتی را بیان کرد.

نقش جهاددانشگاهی در برنامه هفتم توسعه را جدی بگیریم

همچنین سعید پورعلی از جانبازان حاضر در این نشست اظهار کرد: ما جانبازان برای هدف بزرگی در این مسیر گام گذاشتم و آن اعتلای نام کشور و برجستگی تعالیم اسلام و انقلاب بود و امروز نیز آن راه ادامه دارد.

وی جهاددانشگاهی را فراتر از جریان های سیاسی دانست و افزود: این نهاد در چارچوب جریان های سیاسی قرار نمی‌گیرد و فراتر از آن است. پیوند جهاددانشگاهی با دانشجویان و تقویت آن وظیفه مستمر ما است و تقویت آن ضروری است.

پورعلی بیان کرد: نقش جهاددانشگاهی در برنامه هفتم توسعه را جدی بگیریم. ورود این نهاد به برنامه ها و اسناد نقش اساسی دارد.

نقش و عملکرد جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد

در ادامه خسرو قبادی از دیگر جانبازان این نهاد به بیان نقش و عملکرد جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: باید به موضوعاتی همچون مسایل انسانی جنگ،  عملیات روانی، علل افت اعزام نیروی انسانی  به جبهه پرداخته شود.

وی با اشاره به انتشار کتاب‌های مختلف درهشت سال جنگ تحمیلی و کارهای مختلفی که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی در این زمینه انجام شده است، تصریح کرد: نقش جهاددانشگاهی در دفاع دانش بنیان با پژوهش و تحقیق مشخص می‌شود.

قبادی با بیان این که در تحقیقاتی که انجام دادیم متوجه شدیم دفتر جنگ روانی به اسم جهاددانشگاهی در قرارگاه خاتم اخذ شده است، اظهار کرد: در جهاددانشگاهی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ۲ شماره فصلنامه این پژوهشگاه به موضوع جنگ و نقش جهاد در آن زمان اختصاص داده است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

جای خالی جهاددانشگاهی در بحث های کلان کشور

همچنین علی حاج کتابی از جانبازان جهاددانشگاهی در ادامه این نشست بیان کرد: در بحث های کلان کشور جای جهاددانشگاهی خالی است.

وی با اشاره به این که جهاددانشگاهی جزو اولین ها بود که به مباحث دانش بنیان ورود کرد، افزود: ما به دنبال اثرگذاری‌هایی بودیم و می‌خواستم شعار ما می توانیم را در کشور گسترش دهیم.

تهیه تاریخ شفاهی از جانبازان و ایثارگران جهاددانشگاهی

علاءالدین محمدی می خوش دیگر جانباز این نهاد با اشاره به نقش جهاددانشگاهی در دفاع مقدس بیان کرد: جامعه بر مبنای ارزش‌ها زنده است و باید تهیه تاریخ شفاهی از جانبازان و ایثارگران این نهاد در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در جهاددانشگاهی گیلان، کتاب گیلان در ۸ سال در دفاع مقدس را نوشتم. در جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی نیز در حال تهیه تاریخ شفاهی جنگ و نقش جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در جنگ هستیم. تاریخ شفاهی نقش دانشگاه خواجه نصیر در جنگ با همکاری جهاددانشگاهی تهیه شده است و جلد دوم در حال آماده‌سازی است.

در ادامه این نشست صمیمانه موضوعاتی همچون مشکلات جامعه ایثارگری، پوشش بیمه‌ای این گروه، وضعیت مسکن و حقوق، توجه به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و مطرح و بررسی شد.

گفتنی است در پایان این مراسم لوح یادبودی به جانبازان جهاددانشگاهی اهدا شد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول