اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

برنامه سکوی استعدادیابی دانش‌‌آموزان به‌زودی آغاز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه سکوی استعدادیابی دانش‌‌آموزان به‌زودی شروع می‌شود.

برنامه سکوی استعدادیابی دانش‌‌آموزان به‌زودی آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی که در تالار وحدت برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محور اصلی احیای امور تربیتی، مربی پرورشی به عنوان تنظیم‌گر کانون‌های تربیتی در مدرسه است، اظهار کرد: طرحی را آماده کرده‌ایم که این هفته در جمع نخبگان نقد گفتمانی خواهد شد و نهایتا پس از اصلاحات، طرح را اجرا خواهیم کرد. 

وی با تأکید بر توانمندسازی واقعی مربیان تربیتی، گفت: این توانمندسازی در شبکه مربیان انجام می‌شود و دومین موضوع ایجاد سکوی استعدادیابی است که مربیان با استعدادهای دانش‌آموزان آشنا شوند. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه سکوی استعدادیابی در دستورکار است و شروع خواهد شد، افزود: البته یک بخش کار شروع شده و مابقی بخش تربیتی باید در این سکو قرار گیرد که آن را از این هفته خواهیم داشت. 

وی با اشاره به مشارکت تمام ارکان تربیت در فرایند تربیتی، اظهار کرد: مربی باید دانش‌آموزان را بشناسند و متناسب با استعدادهای‌شان به آنها وظایف تربیتی را محول کند و اجازه دهد که ابراز وجود داشته باشند. 

نوری به نقش خانواده در امر تربیت به عنوان یک رکن تربیت اشاره کرد و ادامه داد: نقش اصلی تربیت به عهده خانواده است؛ باید از خانواده‌ها به خوبی در امور تربیتی استفاده شود و دو نهاد مدرسه و خانواده همگرایی کامل در جریان تربیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: به نظر می آید این مورد در آموزش و پرورش به صورت قوی اجرا نمی‌شود و جای کار دارد؛ چرا که تاکنون از کمک مالی اولیا بیشتر استفاده می‌شده است، درحالی که سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارا هستند و می‌توان از آنها برای اعتلای تعلیم و تربیت استفاده کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه کانون تربیتی محله است و محور برنامه‌هایی که در این رویکرد داریم، مربی است، گفت: باید مدرسه بتواند از ظرفیت‌های محلی برای دانش آموزان استفاده کند. کتب درسی را هم داریم که باید برنامه درسی با فعالیت‌های فوق برنامه و تربیتی تلفیق شود که در دستورکار قرار دارد و در سازمان پژوهش دنبال می‌شود. همچنین باید از نخبگان برای تقویت مبانی نظری تحول و احیای امور تربیتی استفاده کنیم. 

نوری به آموزش زبان های خارجی نیز اشاره کرد و افزود: همکارانم در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی طرحی را آماده کرده‌اند که قرار بود در جلسه هفته گذشته شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شود که فرصت نشد و به جلسه هفته آینده موکول شد که نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول