اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

استقبال دانش آموزان از جشنواره تنائر کودک رضوی+عکس و فیلم

در سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی، چندین نمایش ویژه با استقبال دانش آموزان همراه شد.

استقبال دانش آموزان از جشنواره تنائر کودک رضوی+عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، همزمان با نخستین روز از آغاز سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی، نمایش"سینا و پرنده خوش شانس"به کارگردانی "مهدی حبیبی" ساعت 8:30 روز یکشنبه 7 اسفند در تماشاخانه آفتاب بندرعباس به روی صحنه رفت.

"مهدی حبیبی" نویسندگی و کارگردانی نمایش سینا و پرنده را بر عهده دارد و " هوراد حبیبی و مصطفی کولیوندی" به عنوان بازیگر، "محمد محسن" به عنوان دستیار کارگردان، "حامد زنگنه " در بخش نور، مهدی حبیبی در بخش طراح صحنه و نرگس خاک کار به عنوان طراح لباس در این نمایش فعالیت می‌کنند.

طراح عروسک و ساخت عروسک: مهدی حبیبی، راوی و قصه گو: نرگس خاک کار، ساخت موسیقی: امیر سخاوت، عوامل فنی: کاظم رودگر، منشی صحنه: محمد حبیبی، طراح پوستر و بروشور: مهدی اسدی تبار، عکاس: احمد اسماعیلی و محمد اسماعیلی، فیلمبردار: امین لطفی از دیگر عوامل این نمایش هستند.

 

موضوع این نمایش بدین ترتیب است که سینا از پدرش، هدیه ای به یادگار می گیرد و این هدیه سرآغاز دوستی او با پرنده خوش شانس می شود و ...

بیوگرافی کارگردان : مهدی حبیبی متولد ۵۷ ، شرکت در ۲۲ دوره جشنواره فجر، برنده تندیس جشنواره دیپلم افتخار کارگردانی ، نویسندگی و طراحی صحنه از پنج دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رزومه گروه : تاسیس سال ۱۳۷۰ ، شرکت در ۲۲ جشنواره فجر ، شرکت در فستیوال نمایش در کشورهای اتریش، کرواسی ، اسلوانی، بوسنی و هرزگوین، امارات، عراق و...

این نمایش اثری از گروه نمایش سپید و سیاه شهرستان ملایر است که در بخش عروسکی سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی شرکت دارد.
در ادامه گروه نمایش مشهد در بخش صحنه ای، نمایش »پروانه باش« را به کارگردانی مینا قهرمانی و نویسندگی لیلا بحری به روی صحنه برد.

 

در این نمایش، حسن قادری، آمنه حسن زاده، زهرا ناووشکی و مینا قهرمانی به ایفای نقش پرداختند.

تیم اجرایی نمایش «پروانه باش» را رضا آزادی ، طراحی دکور: مهدی شریفی، طراحی پوستر و بروشور: مرجان جلالی و طراحی لباس نیز لیلا بحری بر عهده دارند.

بیوگرافی کارگردان: مینا قهرمانی متولد سال ۱۳۶۶ ، آغاز فعالیت هنری از سال ۸۶ تاکنون، بازیگر تئاتر و تلویزیون، بازی در سریال تلویزیونی دارالشفا، بازی در برنامه تلویزیونی آبنبات چوبی، بازی در فیلم کوتاه آتل برگزیده جشنواره آگادیر مراکش و حضور این فیلم در جشنواره چنل کانادا، برنده جایزه اول بازیگری زن در نهمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی؛ تئاترها: آنومی، کروموزوم، هتل، جرات یا حقیقت، دانی پاگالو، سلطان باغ بلور، جام شوکران ، عمو سیبیلو، غول بابا، یک قاب عکس ساده

این نمایش درباره دختری به نام ستاره است که به دلیل نوعی بیماری صعب العلاج در بیمارستان بستری است. تنها کاری که در طول روز انجام می دهد خواندن کتاب است. یکی از روزها ناگهان حال ستاره وخیم می شود و...

در سومین  نمایش از «اسب تا سیب» به کارگردانی فرزاد لباسی و نویسندگی منوچهر اکبرلو ساعت 16:30 روز یکشنبه 7 اسفندماه در تماشاخانه آفتاب بندرعباس به روی صحنه رفت.

در این نمایش بازیگرانی چون پگاه معصومی در نقش سیب، امید نوعی شاد در نقش اسب و سیده رها کرمانی در نقش راما به ایفای نقش پرداختند.

همچنین بازیگران فرم این نمایش؛ سیدعلی موسوی مظفر، فاطمه جامه بزرگ، یگانه قمری، امیرحسین قره خانواده، سیده عسل موسوی مظفر هستند.

 

 

طراح صحنه: فرزاد لباسی، طراح لباس: پگاه معصومی، مدیر صحنه: ناهید باباخانیان، منشی صحنه و پخش تصویر: فهیمه شهبازی، پخش نور: حسین الوندی، پخش موسیقی: پدرام معصومی و طراح پوستر و بروشور نیز حسین الوندی است.

خلاصه نمایش بدین صورت است که دختر بچه ای به نام راما درگیر بیماری سرطان می باشد و قبول نمی کند تا موهایش را کوتاه و درمان را شروع کند و اتفاقاتی برایش می‌افتد و ...

این نمایش اثری از گروه نمایش راسینا شهرستان همدان است که در بخش صحنه ای سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی شرکت دارد.

در آخر نمایش «عقاب» به کارگردانی ناصر آویژه که براساس شعری به همین نام نوشته پرویز ناتل خانلری نوشته شده یکشنبه 7 اسفندماه ساعت 18:30 میزبان مخاطبان تئاتر در سالن فرهنگسرای طوبی بندرعباس بود.

در نمایش «عقاب» که توسط گروه نمایش بازیسازان تهران تهیه شده است، بازیگرانی همچون ناصر آویژه، امیرحسین انصافی، شاهین گلکار به ایفای نقش پرداختند.

مشاورهنری: گیتا داوودی، آهنگساز : امیرحسین انصافی، نوازندگان: امیرحسین انصافی، شاهین گلکار ،مشاور طراح صحنه و لباس: سینا ییلاقی بیگی، طراحی و ساخت عروسک: ساغر لطفی نژاد، طراح نور : رضا خزایی ، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: امید علیرضایی، دستیار دوم کارگردان: رها آویژه، مدیرصحنه: آراد پوزش، منشی صحنه: مستانه کریمی، عکاسان: اختر تاجیک ، سید احمدرضا عطاری، فرنوش فراستی پور، طراح پوستر و بروشور : جواد صادقی، روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: مینا پیروزیان و طراحی و ساخت تیزر: امید علیرضایی آراد پوزش بر عهده دارد.

بیوگرافی کارگردان: ناصر آویژه متولد 1350، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون، شروع فعالیت هنری از سال ۵۸ از مرکز کانون شماره ۸ نازی آباد تهران، با بازی در نمایش پسرک لبوفروش نوشته صمد بهرنگی به کارگردانی علی دانش، بازی در بیش از 30 نمایش کارگردانی: چهار صندوق شادی، یه شهر بی پرنده، شب طولانی یلدا، صندوقچه مروارید، پسر نیل، مش مش قلی خان، شاپرک ها در خیابان، عقاب و...

این نمایش اثری از گروه نمایش بازیسازان تهران است که در بخش عروسکی سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی شرکت دارد.

به گزارش فارس، سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی پس از پنج سال وقفه از 6 تا 9 اسفندماه 1401 در سه سالن تماشاخانه آفتاب؛ تالار شهید آوینی و فرهنگسرای طوبی در حال برگزاری می باشد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول