اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

اراضی کشاورزی مازندران نباید تبدیل به ویلا شود/ جلوگیری از تغییرکاربری‌ها با پیگیری دستگاه‌ها

نماینده ویژه استاندار مازندران در حوزه مبارزه با جنگل‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز با بیان اینکه اراضی مهم و حیاتی مازندران مانند اراضی کشاورزی نباید تبدیل به ویلا و ساختمان شود، گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز نیازمند پیگیری همه دستگاه‌ها است.

اراضی کشاورزی مازندران نباید تبدیل به ویلا شود/ جلوگیری از تغییرکاربری‌ها با پیگیری دستگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ناصر اکبرزاده در ستاد مبارزه با جنگل خواری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان آمل که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع دارای اهمیت برای استان مازندران و مجموعه مدیریتی آن، حفظ منابع طبیعی این استان است، اظهار کرد: تعرضات امروز به منابع طبیعی و جنگل‌های مازندران، ناشی از فعالیت‌ها و بی‌توجهی‌ها در دهه‌های گذشته است اما امروز مردم می‌خواهند بدانند که ما در مبارزه با این امر چه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اراضی مهم و حیاتی مازندران مانند اراضی کشاورزی نباید تبدیل به ویلا و ساختمان شود، تصریح کرد: این امر زمانی محقق می‌شود که ساخت و سازهای قبلی تعیین تکلیف و راهکارهای قانونی برای جلوگیری از آن تعیین شود.

اکبرزاده با اشاره به اینکه برخی مناطق در استان مازندران مانند بخش لاریجان و امامزاده عبدالله(ع) دارای ساخت و سازهایی هستند که باید تعیین تکلیف شده و نتایج آن برای مردم گزارش شود، بیان کرد: مردم باید در این حوزه آگاهی‌های لازم را داشته باشند و در این زمینه هم الزامات قانونی را بدانند و هم نتایج ساخت و ساز غیرمجاز برایشان روشنگری شود.

سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه بسیاری از قوانین در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز به الزامات و موارد قانونی دارد و در حیطه وظایف شهرستان نیست، بیان کرد: هم امر ساخت و هم امر مبارزه با آن نیاز به کمک دستگاه‌های بالادستی دارد و در بسیاری موارد باید تکالیف قانونی روشن شده و دستگاه‌های شهرستانی در این زمینه اختیار تام داشته باشند.

وی بر ضرورت توجه ملی و استانی به حوزه ساخت‌وساز و نیز کمک به مدیران شهرستان در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد: همگرایی دستگاه‌ها در این حوزه منجر به اتفاقات خوبی در حفظ زیست بوم و جغرافیای استان خواهد شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول