اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| اردوی راهیان نور برای اساتید هم برگزار شود/وزارت علوم: منعی برای حضور اساتید نداریم

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار برگزاری اردوی راهیان نور ویژه معلمان و اساتید دانشگاه‌ها شدند که معاون وزیر علوم در این زمینه تاکید کرد: همه دانشگاهیان در این حوزه فعال هستند و منعی برای حضور اساتید نداریم.

فارس من| اردوی راهیان نور برای اساتید هم برگزار شود/وزارت علوم: منعی برای حضور اساتید نداریم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار برگزاری اردوی راهیان نور برای اساتید دانشگاهی شدند.

این کاربران در پویش خود آورده‌اند: «شایسته است اردوی ارزشمند راهیان نور و آشنایی با حماسه‌های فرزندان این مرزو بوم در ٨ سال دفاع مقدس برای معلمان، دبیران مدارس و اساتید دانشگاه در کنار اردوهای دانش آموزی و دانشجویی پیش بینی و اجرا گردد.

حفظ و نشر ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس؛ این سرمایه بزرگ و عزت بخش ملی و اجتماعی؛ وظیفه همه ایرانیان است.»

مصطفی موسیوند سردبیر این پویش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت:‌ در چند دهه اخیر شاهد هستیم که دانش‌آموزان و دانشجویان راهی راهیان نور می‌شوند. متأسفانه بیشتر اساتید دانشگاهی و معلمان را با خود به سفر راهیان نور نمی‌برند.

وی افزود: یکی از نکات مهمی که متأسفانه به فراموشی سپرده شده است، دبیران و اساتید هستند که اصل‌کار با آنها است. اساتید و معلمان این ارجحیت را دارند که به راهیان نور سفر کنند چرا که آنها اگر توجیه شوند، بسیار آسان تر می‌توانند ارزش های انقلاب اسلامی را انتقال دهند.

موسیوند ادامه داد: چه بسا بسیاری از اساتید و معلم‌های ما جوان هستند و در زمان جنگ حضور نداشتند، این بزرگواران را باید به سفرهای راهیان نور برد تا با مسائل دفاع مقدس، درس ایثار و فداکاری شهدا آشنا شوند.

سردبیر این پویش خاطرنشان کرد: اساتید و معلمان در طول سال تحصیلی می‌توانند دانشجویان و دانش آموزان  خود را توجیه و اقناع و آنها را با مسائل ارزشی انقلاب اسلامی آشنا کنند، چرا که خودشان آن مکان را درک کرده و برایشان قابل ملموس است.

وی خاطر نشان کرد: با نرفتن اساتید دانشگاه و معلمان به سفرهایی همچون راهیان نور یک خلع برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش پیش می‌آید و ما باید با پیش بینی و هماهنگی با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران زمانی را مشخص کنیم که اساتید و معلمان نیز در اردوهای راهیان نور شرکت کنند.

*حمایت معنوی وزارت علوم از اساتید دانشگاهی

خبرنگار فارس این موضوع را از عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم پیگیری کرد که وی گفت: همه دانشگاهیان در حوزه راهیان نور فعال هستند و منعی برای حضور اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه‌ها وجود ندارد. 

معاون فرهنگی وزارت علوم اضافه کرد: دو حوزه راهیان پیشرفت و راهیان نور جزو مأموریت‌های فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است.

براساس این گزارش، در بخشنامه ابلاغی ۳۰ بهمن ماه نیز محمد علی‌زلفی گل به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری  آمده است: « پیرو ابلاغیه شماره ۳۱۱۹۱۵ مورخ ۲۰ دی ۱۴۰۲ درباره آغاز فرایند اجرایی اردوهای راهیان نور سال ۱۴۰۱، به استحضار می‌رساند تحقق اعزام یکصدهزار نفر از دانشجویان کل کشور نیازمند برنامه‌ریزی، هماهنگی و تلاش مضاعف مسئولان محترم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.»

زلفی‌گل  در این ابلاغ تاکید کرده است: «مقتضی است که اقدامات لازم برای دستیابی به اعزام سالیانه دست‌کم ۱۰ درصد از دانشجویان به اردوهای راهیان نور (مطابق با هدف عملیاتی مندرج در ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی اردوهای راهیان نور دانشجویی کشور، مصوبه ۱۰ دی ۱۳۹۴  شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور) صورت گیرد و از حداکثر ظرفیت موجود در آن دانشگاه/مرکز برای اعزام دانشجویان (با اولویت دانشجویان جدید الورود و زیارت اولی) بهره‌برداری شود.»

گفتنی است وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطابق آیین نامه اجرایی راهیان نور، فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم الهدی است.

در ادامه هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: تمام دانشگاه‌ها در حوزه راهیان نور فعال هستند و تلاش می‌کنیم تا دانشجویان بتوانند از ظرفیت‌های معنوی در این حوزه استفاده کنند. سازمان امور دانشجویان مأموریت خاصی در این حوزه ندارد اما تلاش می‌کنیم در این حوزه حمایت معنوی از اساتید و دانشجویان داشته باشیم.

لیلا قربانی اقدم

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول