اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در فارس آغاز شد

معاون فرهنگی و رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان فارس گفت: مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران(نشان خواجه نصیرالدین طوسی) در استان فارس به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی فارس شروع به کار کرد.

مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در فارس آغاز شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا غلامپور، از آغاز مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان فارس از امروز خبر دادو گفت: هدف از برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی، ایجاد و توسعه فرهنگ گفت‌وگو، آموزش و ارتقای تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان و... است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری که همواره بر آن تأکید داشته‌اند ایجاد فضای گفت‌وگو و آزاد‌ اندیشی در دانشگاه‌هاست، افزود: مسابقات ملی مناظره که هر ساله در جهاد دانشگاهی کشور در استان‌های مختلف در حال برگزاری است با ایجاد فضای نقد و گفتمان دانشگاهی ابزاری کارآمد برای حل مشکلات جامعه و به تبع آن شنیدن دغدغه تمامی جوانان ماست.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس درباره برگزاری یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در استان نیز گفت: مسابقات مناظره دانشجویان از سوی جهاد دانشگاهی هر سال در سه مرحله  استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود. برگزیدگان مرحله استانی سال ۱۴۰۲ به مرحله منطقه‌ای اعزام و سپس در صورت برگزیده شدن به مرحله ملی اعزام می‌شوند.

غلام‌پور اظهار کرد: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان فارس سابقه برگزیده شدن در مرحله ملی را در ششمین دوره مسابقات ملی مناظره در سال ۱۳۹۶ در کارنامه خود دارد و از این حیث تجربه بالاتری در این مسابقات دارد.

وی درباره یازدهمین دوره این مسابقات گفت: هر مسابقه را سه داور از اعضای هیئت علمی جهاد دانشگاهی و دانشگاه شیراز براساس آیین‌ نامه داوری و در قالب فرم‌های امتیاز دهی قضاوت خواهند کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه مسابقه در هر مرحله به‌ صورت حذفی برگزار شده و در پایان تیم برگزیده به مراحل بعدی اعزام می‌شود، اضافه کرد: جوایز تیم‌های برگزیده لوح افتخار و جوایز نقدی خواهد بود.

غلام‌پور با تصریح اینکه در این دوره از رقابت‌ها هشت تیم از دانشگاه‌ های شیراز، فرهنگیان، پیام نور، علوم قرآنی و... به رقابت با هم خواهند پرداخت، گفت: اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان استان فارس، ۱۰ اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

پایان پیام/ ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول