اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دستگاه قضایی تکریم یادگاران دفاع مقدس را فریضه‌ای واجب می‌داند

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضایی استان سمنان تکریم و تقدیر از یادگاران ارجمند دوران دفاع مقدس را فریضه‌ای واجب می‌داند.

دستگاه قضایی تکریم یادگاران دفاع مقدس را فریضه‌ای واجب می‌داند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با حضور در منزل «جواد رئیسی»، از رشادت‌ها و ایثارگری‌های وی و خانواده‌شان در دوران دفاع مقدس تجلیل کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در ادامه دیدارهای ماهانه حضور در منازل خانواده‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس، با «جواد رئیسی»، از یادگاران دوران دفاع مقدس دیدار و بیان کرد: هر کسی که در راه یاری دین باری‌تعالی دچار صدمه‌ای می‌شود، خداوند متعال خیر و مواهب افزون‌تری به او عطا می‌کند.

وی به بخشی از رشادت‌های جناب «جعفر طیار» در صدر اسلام اشاره کرد و گفت: جناب جعفر طیار برای حفظ روحیه و اقتدار سپاه اسلام با انگیزه تمام و کمال، جان خویش را تقدیم کرد و پیامبر اکرم (ص) پس از شنیدن نحوه شهادت وی در اثر شدت جراحات فرمودند که خداوند متعال به جای دو دست مقطوع جعفر طیار، به وی دو بال داد تا با آنها در بهشت پرواز کند.

عبداللهی به بخشی از آیات نوربخش قرآن کریم در سوره‌های انعام و نمل اشاره و عنوان کرد: در بخشی از آیات 160 و 89 سوره‌های انعام و نمل در قرآن کریم، آمده است کسانی که کار نیکی انجام می‌دهند پاداش آن عملشان 10 برابر است و پاداشی بهتر از آن عمل را خواهند داشت.

وی افزود: «حسنه» در آن آیات نورانی کلام‌الله مجید صرفاً معطوف به انفاق از طریق مال و اموال نیست، بلکه «حسنه» مطلق است؛ اعم از جان، مال و اتفاقاً بذل جان و اعضا و جوارح از مال مقدم‌تر است و مضاعف‌تر آن را خداوند متعال به هر شخصی که در راه تحکیم ارزش‌های دینی بردارد، تقدیم می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان سمنان تکریم و تقدیر از یادگاران ارجمند دوران دفاع مقدس را فریضه‌ای واجب می‌داند تا با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آنان، فضائل، رشادت‌ها و خط علمی و تبلیغی هم‌رزمان شهدا در جامعه اسلامی فراگیر و مایه تحکیم و تقویت بشریت واقع شود.

جواد رئیسی از مقامات قضایی و رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس است که قریب به 35 ماه سابقه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را دارد و همچنین به علت صدمات وارده در اثر تنفس مواد شیمیایی و جراحات وارده به جوارح او، به درجه رفیع جانبازی نیز نائل آمده است.

دادستان مرکز استان، سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی و مدیریت حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان سمنان در این دیدار حضور داشتند.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول