اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

فرماندار اسفراین: نوروزگاه‌ها ظرفیتی برای احیای فرهنگ بومی است

فرماندار اسفراین گفت: برپایی نوروزگاه‌ها در ایام نوروز ظرفیتی برای معرفی قابلیت و احیای فرهنگ‌های بومی و محلی است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

فرماندار اسفراین: نوروزگاه‌ها ظرفیتی برای احیای فرهنگ بومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، صبح امروز مسلم نوری، فرماندار اسفراین در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهارکرد: برپایی نوروزگاه‌ها در عید نوروز فرصتی است تا ظرفیت‌های فرهنگی هر منطقه به مسافران و گردشگران نوروزی معرفی شود.

وی به احیای فرهنگ‌های محلی و آداب‌ و رسوم نوروز هم اشاره کرد و گفت: غرفه‌های صنایع‌دستی در نوروزگاه‌ها نقش موثری در معرفی و عرضه صنایع‌دستی هر منطقه دارند و مورد استقبال بازدیدکننده‌ها قرار می‌گیرند.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر اسفراین افزود: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و حضور میهمانان و مسافرین نوروزی در شهرستان، تمهیدات لازم و انجام شرح وظایف توسط کمیته‌های ده‌گانه اجرایی ستاد خدمات سفر با همکاری دیگر ادارات مطابق دستورالعمل ابلاغی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز، شئونات این ماه در کلیه مراکز اقامتی و پذیرایی رعایت و همچنین آیین‌ها و رسومات مذهبی این ماه پرخیر و برکت از سوی دستگاه‌های فرهنگی در این ایام برگزار گردد.

فرماندار اسفراین همچنین بر زیباسازی فضای شهری و آماده سازی پارک‌ها و تجهیز مساجد و مدارس برای پذیرایی و اسکان مسافرین و میهمانان نوروزی تاکید کرد.

نوری تصریح کرد: تامین کالاهای اساسی، نظارت و کنترل بازار و قیمت‌ها به منظور رفاه حال شهروندان و مسافرین جزء اولویت‌های اعضای ستاد تنظیم بازار است که باید با تشکیل کمیته اقدام مشترک در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اهتمام ویژه در این راستا صورت گیرد.

 وی همچنین بر ارائه گزارش کمیته‌های ده‌گانه در جلسه بعدی ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تاکید کرد.

پایان پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول