اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تحقق ۶۲ درصدی سطح ابلاغی کشت قراردادی گندم در استان مرکزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۶۲ درصد سطح ابلاغی کشت قراردادی گندم در استان مرکزی تحقق پیدا کرد.

تحقق ۶۲ درصدی سطح ابلاغی کشت قراردادی گندم در استان مرکزی

علی صفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری انعقاد کشت قراردادی گندم با کشاورزان بود اظهار کرد: تثبیت قیمت و بازار تضمینی برای محصولات تولیدی، نظارت بر تولید محصولات، تأمین نهاده‌های تولید مثل بذر، کود پتاسه به ازای هر هکتار یک کیسه و سم و خدمات آموزشی رایگان و... از مهمترین مزایای کشت قراردادی است.

وی با بیان اینکه ۶۲ درصد سطح ابلاغی کشت قراردادی گندم در استان مرکزی تحقق پیدا کرده، اظهار کرد: ۴۶ هزار و ۲۸۰ هکتار سطح ابلاغی کشت قراردادی گندم در استان بود که ۲۸ هزار و ۷۰۰ هکتار قرارداد کشت منعقد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: گندم‌کاران می‌توانند محصول خود را با استفاده از کشت قراردادی با سهولت بیشتری تولید کنند و دولت نیز در قالب خرید تضمینی آن را خریداری می‌کند.

صفری بابیان اینکه این طرح برای دومین بار در استان اجرایی می‌شود ادامه داد: ۱۰ هزار هکتار در سال گذشته زیر کشت قراردادی در گندم آبی رفت.

وی افزود: طرح کشاورزی قراردادی از سال گذشته توسط دولت برای تأمین و ترغیب کشاورزان برای کشت محصولات استراتژیک از جمله شکر، جو، گندم و دانه‌های روغنی در ۹ هزار و ۸۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به اجرا درآمد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول