اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اقدام شورای شهر برای ساماندهی غرف بوستان‌های شهر

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: از یکسال پیش برغم مخالفت برخی افراد، پیگیر ساماندهی غرف بوستان‌های شهر تهران تحت عنوان احصا و تمرکز وجوه مال الاجاره حاصل از غرف واقع در اماکن و بوستان‌های سطح شهر تهران بودیم.

اقدام شورای شهر برای ساماندهی غرف بوستان‌های شهر

به گزارش فارس، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درباره بررسی  بند ۹ ذیل تبصره ۱ بودجه شهرداری تهران، در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای شهر اظهار داشت: از یکسال پیش برغم مخالفت برخی افراد، پیگیر ساماندهی غرف بوستان‌های شهر تهران تحت عنوان احصا و تمرکز وجوه مال الاجاره حاصل از غرف واقع در اماکن و بوستان‌های سطح شهر تهران بودیم.

وی افزود: در نهایت امروز در صحن شورای شهر موفق شدیم، با تبصره ای غرف و مکان های تجاری داخل بوستان ها را  ساماندهی کنیم.

این عضو شورای شهر تهران افزود: در یکسال گذشته معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برآوردی را احصا کرده که با این تبصره لایحه بودجه تکلیف قانونی برای تسریع در انجام این فرایند و ساماندهی اتفاق می افتد.

پیرهادی با بیان اینکه ساماندهی غرف بوستانها به شفاف سازی و ایجاد درآمد پایدار در شهر تهران کمک خواهد کرد، گفت: این غرف پیش از این متولی مشخصی نداشته و در نقاط مختلف شهر وجود داشته که مقرر گردید زیر نظر یکی از شرکتها یا سازمان های شهرداری تهران، ساماندهی شوند  و بر این اساس صدها میلیارد تومان از درآمد شهر که مغفول مانده بود، اکنون به طور شفاف تر و دقیق تر به خزانه شهرداری واریز خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در این خصوص سامانه ای برای اطلاعات دقیق این غرف و کیوسک و نحوه واگذاری و جزییات آن ایجاد و جزییات در این سامانه بارگزاری می شود.

وی متراژ حدودی این غرف را هشتصد هزار متر مربع عنوان و تاکید کرد: این موضوع قطعا به شفافیت هرچه بیشتر مسایل مالی و نحوه واگذاری غرف منجر می شود و اقدام موثری در راستای حفظ منافع عمومی و افزایش درآمد های پایدار شهر و حذف برخی مفاسد احتمالی خواهد بود .

بر اساس این گزارش؛ همچنین علیرضا زاکانی در صحن شورای شهر از این اقدام استقبال کرد.

در نهایت این پیشنهاد با رأی موافق اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول