اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آزادی 70 زندانی محکوم به قصاص در سیستان و بلوچستان

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از آزادی 70 زندانی محکوم به قصاص نفس از ابتدای امسال تا کنون با تلاش مضاعف کارگروه صلح در پرونده های قتل در سیستان و بلوچستان خبر داد.

آزادی 70 زندانی محکوم به قصاص در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا صبح امروز در کارگروه صلح در پرونده‌های قتل استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تبیین و نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش و مصالحه  منجر به ایجاد آرامش در جامعه می شود  و در واقع می تواند اثرات بسیار مثبتی به ارمغان آورد زیرا که  با گذشت شاکی و اولیای دم، مشکلات به وجود آمده بین طرفین راحت حل و فصل و ختم به خیر می شود.
وی افزود: آمار استان سیستان و بلوچستان در این زمینه بسیار قابل توجه است و اثرات و نتایج بلندمدتی را به دنبال خواهد داشت و  خداوند متعال برکات آن را در زندگی دنیوی و اخروی  نمایان می کند.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان  با تاکید بر اینکه ،  باید  افراد مجرم  بدانند هزینه ارتکاب جرم سنگین است، گفت:  باید برای ورود به پرونده های قتل مولفه های خاص استان نظیر هم مرز بودن با کشورهای مجاور، مباحث فرهنگی  و غیره را ریشه یابی و برای آنها راه حل تدبیر کرد که نیازمند ورود و تلاش همه افراد تاثیر گذار در این زمینه است.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان  با اشاره به اینکه شیوه نامه جدید اخذ رضایت در پرونده‌های قتل توسط معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور  در ابتدای سال ۱۴۰۱، برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل تدوین شد گفت:  در راستای اجرای دقیق شیوه نامه، برنامه ریزی های لازم صورت گرفت و اعضای کارگروه متناسب با دستور العمل شیوه نامه و جایگاه  اجتماعی و نقشی که در سازش پرونده‌های مهم داشتند شناسایی شدند.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان  ادامه داد:  پس از صدور ابلاغ برای اعضای کارگروه، با تشکیل منظم جلسات به صورت ماهانه و پیگیری پرونده های قتل با استفاده از ظرفیت بزرگان، معتمدان، افراد دارای نفوذ و جایگاه اجتماعی اقدامات بسیار خوبی انجام شد.
وی افزود: به یاری خداوند  با تلاش اعضای کارگروه،  روسای حوزه های قضایی، مددکاران زندان، اعضای شوراهای حل اختلاف، صلحیاران و ریش سفیدان استان تا کنون 70  فقره پرونده محکوم به قصاص نفس در سیستان و بلوچستان به سازش ختم شده و 70 نفر به آغوش خانواده بازگشته اند.
رئیس کارگروه صلح در پرونده های قتل استان  با اشاره به پرونده های سازش یافته قصاص نفس نیز گفت:  از تعداد 70 فقره پرونده محکوم به قصاص نفس که به سازش ختم شده است،  26 فقره پرونده در شعبات سازشی مرکز استان،  5 فقره پرونده در شهرستان سراوان، 2 فقره پرونده در شهرستان خاش، 3 فقره پرونده در شهرستان هیرمند، میرجاوه، دلگان، مهرستان و  زهک  هرکدام یک فقره پرونده، 2 فقره پرونده در دشتیاری، 6 فقره پرونده در زابل، 8 فقره پرونده در ایرانشهر، 9 فقره پرونده در چابهار  و 5 فقره پرونده در فنوج به سازش ختم شده است.
وی ضمن  قدردانی از تلاش اعضای کارگروه صلح در استان خاطرنشان کرد:  امیدواریم این رویه برای سال آینده نیز همچنان تداوم  داشته باشد تا بتوانیم بیش از پیش در راستای سنت حسنه صلح و سازش در استان گام برداریم.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول