اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

پاسخ سخنگوی وزارت صمت به ابهامات مطرح شده درباره عرضه خودروهای وارداتی + فیلم

سخنگوی وزارت صمت درباره ابهامات مطرح شده درباره خرید خودروهای وارداتی پاسخ داد و اعلام کرد که همه چیز در فرآیند ثبت‌نام و خرید این خودرو شفاف است و مردم نگران نباشند.

پاسخ سخنگوی وزارت صمت به ابهامات مطرح شده درباره عرضه خودروهای وارداتی + فیلم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان خرید این انواع خودروها از روز گذشته 6 اسفند آغاز و تا پنج‌شنبه هفته جاری نیز ادامه دارد. 

طی روزهای اخیر که موضوع ثبت نام خودروهای وارداتی مطرح شده ابهاماتی نیز در رسانه‌ها و فضای مجازی از جمله نامعلوم بودن قیمت خودروها، برند خودروهای وارداتی و نحوه قیمت‌گذاری، زمان تحویل خودرو و غیره مطرح شده است که در این رابطه امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ارائه توضیحاتی پرداخت. 

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت معدن و تجارت، گفت: از زمان اعلام ثبت‌نام متقاضیان خودروهای وارداتی ابهاماتی در فضای مجازی مطرح شده که قرار است که متقاضیان چه خودروهایی می‌خرند و این خودروها چه زمانی به دست متقاضیان می‌رسد؟ 

 

پاسخ به ابهامات مطرح شده درباره خرید خودروهای وارداتی

 

وی بیان داشت: هدف ما این نیست که 500 میلیون تومان دریافت کنیم و هیچ اطلاعاتی ارائه ندهیم. اما شرایط به دلیل اقتضائات مربوط به تحریم قابل اطلاع رسانی نیست و در این رابطه به ما حق بدهید. 

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: اما در زمانی که متقاضی می‌خواهد در زمان مشخص از طریق سامانه خودرو خریداری کند همه اطلاعات لازم را خواهد داشت و اطلاعات خودروهایی که توسط عرضه‌کنندگان عرضه خواهد شد از جمله  نوع خودرو، مدل خودرو، کشور سازنده در معرض دید قرار خواهد گرفت و همه چیز شفاف است. 

وی افزود: در سامانه، متقاضی انتخاب خود را برای خرید خودرو انجام خواهد داد و بقیه فرآیند تکمیل وجه و دریافت خودرو طی خواهد شد. 

قالیباف با بیان اینکه زمان تحویل خودروهای وارداتی سه ماهه است، بیان داشت: این خودروها برای ما ساخته نشده و توسط کنار گذاشته نشده که ما سفارش دهیم. بلکه خودرو باید تولید و خریداری شود لذا فرآیند تحویل خودرو و حمل آن به کشور زمان بر است و ممکن است بیش از سه ماه یا کمتر از سه ماه تحویل آن به طول انجامد و در قرار داد ذکر خواهد شد. 

وی اضافه کرد: ضمن پاسخگویی به همه ابهامات متقاضیان این اطمینان خاطر را می‌دهم که همه چیز شفاف و مشخص است و متقاضیان اصلا نگران نباشند. 

به گزارش فارس یکی از شروط لازم برای ثبت‌نام خرید این نوع خودروها واریز مبلغ 500 میلیون تومان پول به حساب وکالتی و بلوکه شدن آن است.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول