اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

محدودیتی برای فعالیت در پارک علم و فناوری سلامت همدان نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: محدودیتی برای فعالیت در پارک علم و فناوری سلامت نیست و افراد خارج از مجموعه هم می‌توانند ورود کنند.

محدودیتی برای فعالیت در پارک  علم و فناوری سلامت همدان نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی مجذوبی ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز مهندس اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی به لطف خداوند در ماه‌های اخیر جهش‌های مطلوبی در حوزه‌های علم و فناوری، مراکز رشد و اخیراً نیز در جلب موافقت از وزارت بهداشت مبنی بر راه‌اندازی پارک علم و فناوری ویژه حوزه سلامت داشته که می‌تواند بستر مناسبی برای فعالیت‌های نوآورانه فراهم آورد.

وی با بیان اینکه فعالیت در پارک علم و فناوری حوزه سلامت محدودیتی ندارد گفت: با آغاز به کار این پارک حتی افرادی بیرون از دانشگاه می‌توانند با ایده‌های نو و کاربردی در حوزه سلامت به این بستر پژوهشی فناورانه ورود کنند و اساتید، دانشجویان، پژوهشگران دانشگاه و یا پزشکان و مهندسان رشته‌های مختلف نیز قادر خواهند بود از تمام ظرفیت این مجموعه نسبت به گسترش اقدامات پژوهشی، فناورانه و... بهره‌برداری کنند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: انجام کارهای روزمره در گذر زمان، خسته‌کننده و کسالت‌بار خواهد بود اما ورود به کارهای نوآورانه، پس از بروز نتایج خود می‌تواند اثرگذار و ماندگار شود بر این اساس، در تلاش هستیم در بخش‌های از سیستم خدمت‌رسانی از ظرفیت مهندسین دانشگاه بهره‌مند شویم. 

وی یادآور شد: در صورت بروز مشکلات احتمالی در تجهیزات و سیستم‌های مهندسی، با کمک این ظرفیت رفع نقص را شاهد باشیم که البته برای افرادی که در اجرای این ایده‌ها ورود کنند امتیازاتی در نظر گرفته شود. 

مجذوبی به طرح بررسی و برجسته کردن افراد شاخص و اثرگذار در هر واحد اشاره و تصریح کرد: قطعا یکی از این حوزه‌ها، واحد‌های مهندسی دانشگاه است که با گستردگی فعالیت‌های موجود و مهندسین توانمند سیستم تاثیرات مهمی در دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها، پروژه‌های عمرانی، سیستم‌های اطلاعاتی و... دارند. 

وی به نقش تاثیرگذار مهندسین دانشگاه در بحران کرونا اشاره کرد و گفت: ما در بخش‌های مختلف از حضور مهندسین جوان برخوردار هستیم و این جای بسی خرسندی و امیدواری است که میانگین سنی این گروه از خانواده بزرگ دانشگاه با انرژی و انگیزه‌های جوان و پرتوانشان متقارن است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بر لزوم تامین فضایی نسبت به ارائه ایده‌ها و پژوهش‌های حوزه‌های مختلف مهندسی تاکید کرد و افزود: امکانات و شرایط پژوهشی دانشگاه در این راستا در اختیار اعضای خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت،منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی همدان از تلاش خستگی‌ناپذیر مهندسین دانشگاه قدردانی کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی از وجود مهندسین پرتوان و شایسته‌ای برخوردار است که نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت‌های دانشگاه ایفا می‌کنند. 

یوسفی با بیان اینکه مهندسی محدود در یک مقطع و رشته تحصیلی نیست عنوان کرد: دیدگاه مهندسی، نیازمند مهارت ورزی و مسأله‌محور است از این‌رو می‌توان گفت همه بخش‌های جامعه به ویژه حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان می‌توانند با الگو گرفتن از این دیدگاه در فرایند صحیح خدمت و پیشرفت قرار گیرند. 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه ادامه داد: با وجود اینکه بخش اعظم ساختار دانشگاه از پزشکان و پیراپزشکان شکل گرفته اما وابستگی به مهندسین در روند خدمت‌رسانی حوزه سلامت انکارناپذیر است به طوری‌که بدون نظارت و تلاش مهندسین فناوری اطلاعات، حتی یک شبکه در شهر یا روستا به خدمات سیستم سلامت دسترسی ندارد و این روند در بین مهندسین تأسیسات، عمرانی و ... نیز جاری است.

وی به پشتیبانی بی وقفه جامعه مهندسین دانشگاه از سیستم سلامت در بحران کرونا اشاره و از زحمات آنها قدردانی کرد.

 یوسفی با اشاره به بررسی و ارزیابی دغدغه‌های مهندسین دانشگاه علوم پزشکی گفت: امروز جایگاه ارزشمند و عملکرد موثر مهندسین بر کسی پوشیده نیست و نسبت به گذشته، شکل واقعی‌تری به خود گرفته و ما برای حفظ و ارتقای این جایگاه، تمام تلاش و توان خود را به کار خواهیم بست. 

در پایان این مراسم از مهندسین نمونه دانشگاه با اهدای لوح تجلیل شد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول