اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بهره‌مندی ۶۵۰ هزار نفر از طرح پزشک خانواده در چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۶۵۰ هزار نفر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش برنامه پزشک خانواده قرار گرفته‌اند.

بهره‌مندی ۶۵۰ هزار نفر از طرح پزشک خانواده در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، علی احمدی گفت: با فعال شدن طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر و همچنین روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، خدمات بر مبنای سطح‌بندی به بیماران ارائه می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از سال ۸۲ این طرح در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر آغاز شده است و تاکنون بالغ بر ۶۵۰ هزار نفر در استان تحت پوشش برنامه پزشک خانواده روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر قرار گرفته‌اند.

احمدی با اشاره به اینکه از سال‌ جاری این طرح در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر و همچنین طرح قبلی با اصلاح نظام ارجاع اجرایی می‌شود، افزود: با این اقدام با کمترین هزینه، خدمات در مطب‌ها، کلینیک‌ها و مراکز بیمارستانی خدمات درمانی به بیماران ارائه می‌شود.

وی مطرح کرد: با اجرای این طرح پرداخت از جیب مردم برای ویزیت، فرانشیز پزشک متخصص و دریافت خدمات سرپایی و بستری کاهش می‌یابد که منجر به افزایش رضایتمندی مردم و کیفیت خدمات خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار نفر در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر شهرکرد، هفشجان، فرخشهر، بروجن، فارسان و لردگان ساکن هستند، گفت: طرح پزشک خانواده در تمامی این شهرها اجرایی می‌شود.

احمدی اضافه کرد: در این طرح هر پزشک سه تا چهار هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است، توضیح داد: اجرای این طرح نیازمند فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و تبیین جایگاه و نقش پزشک خانواده و نظام ارجاع است که در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها اعم از بیمه‌ها، فضای مجازی، رسانه‌های مجازی و مکتوب، روابط عمومی‌ها، تریبون‌ها، ائمه جمعه و جماعت و معتمدان محلی استفاده شود.

رئیس مرکز بهداشت استان اظهار داشت: برای اجرای این طرح علاوه بر پزشکان بخش دولتی، خرید راهبردی خدمات بیش از ۱۲۰ پزشک و ۲۴۰ مراقب سلامت و ماما در بلوک‌های جمعیتی تقسیم‌شده نیز در نظر گرفته شده است.

احمدی یادآور شد: اجرای طرح پزشک خانواده حدود ۱۷ سال ‌پیش در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت آغاز و در مناطق شهری در ۲ استان فارس و مازندران نیز از حدود ۱۰ سال پیش پایلوت شد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول