اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پایان ماراتن سی و ششمین جشنواره خوارزمی با معرفی طرح های برتر

رئیس سازمان پژوهشهای علمی صنعتی ایران گفت: سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی خوارزمی با انتخاب و معرفی طرحهای برتر به ایستگاه آخر رسید.

پایان ماراتن سی و ششمین جشنواره خوارزمی با معرفی طرح های برتر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهشهای علمی صنعتی ایران و دبیر سی و ششمین جشنواره خوارزمی بعداز ظهر امروز در نشست با خبرنگاران که در سازمان پژوهشهای صنعتی ایران واقع در بخش احمد آباد مستوفی شهرستان اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: قطار سی و ششمین جشنواره بین المللی و بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی و نخستین دوره جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی با انتخاب و معرفی طرحهای برتر به ایستگاه پایانی رسیده است.

زمانیان با اشاره به اینکه جشنواره های خوارزمی رهیافت سنجیده ای برای شناسایی و معرفی طرحهای برتر ملی و قدردانی از دانشمندان، پژوهشگران، نوآوران وفن آورانی است که با دانش و نوآفرینی های ذهنی و علمی خود دنیای پرتلاطم امروز را به سویی روشن تر و امن تر می برند، افزود: در سی و ششمین جشنواره خوارزمی، از میان ۲۸۱ طرح داخلی و خارجی تعداد۱۶ طرح پس از ارزیابی های انجام شده به هیات داوران ارائه شد تا گروههای تخصصی مورد ارزیابی داوران قرار گیرند.  

دبیر جشنواره خوارزمی بیان کرد: در این دوره جشنواره خوارزمی، از بین طرح های برگزیده، براساس رای و نظر داوران، پنج طرح  توسعه‌ای در گروه تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر، هوافضا و زیست‌فناوری یک طرح رتبه سوم را کسب کرده و در پژوهش‌های بنیادی گروه تخصصی زیست فناوری، فناوری نانو، مواد، متالورژی و انرژی های نو نیز یک ایرانی مقیم سوئد و دو نفر از جمهوری خلق چین رتبه آورده اند.

وی با اعلام نتایج بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی، تاکید کرد: این جشنواره نیز چهار نفر در قالب طرح‌های کاربردی گروه تخصصی مهندسی مکانیک، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو ۴نفر و در پژوهش‌های بنیادی در گروه تخصصی فناوری های شیمیایی نیز یک نفر برگزیده شده‌اند.

دبیر جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: امسال در نخستین دوره جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی نیز ۴طرح در گروه های تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر و فناوری‌های نو و مهندسی مکانیک با رای هیات داوران برگزیده شده اند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره خوارزمی از سال ۱۳۶۶ با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی دانش‌بنیان و تجاری‌ساری نتایج تحقیقات، ارج نهادن به مقام والای پژوهشگران و نوآوران و فناوران کشور و فراهم کردن بستر مناسب برای همکاری‌های علمی در سطح جهان،بنیان گذاشته شد، تصریح کرد: از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ با اعلام فراخوان، علاقه‌مندان تا پایان شهریور ماه فرصت داشتند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ارسال کنند، که پس از اتمام فرصت تعیین شده ، آثار رسیده توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون وزیر افزود: طرح‌های قابل پذیرش در ۱۷ گروه تخصصی شامل فناوری های شیمیایی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و کامپیوتر، هنر، معماری و شهرسازی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، مهندسی عمران، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، محیط زیست، فناوری نانو، مهندسی هوافضا، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات، مهندسی مکاترونیک و طرح برگزیده موفق در تولید ملی در پنج محور پژوهشی و فناوری شامل پژوهش‌های بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، نوآوری و فناوری و ابتکار به جشنواره بین‌المللی خوارزمی ارائه شد. 

زمانیان با بیان اینکه بیست و چهارمین دوره جشنواره جوان خوارزمی نیز از اردیبهشت فراخوان داد و تا پایان تیرماه علاقه‌مندان طرح‌های ارسالی خود را در ۱۶ گروه تخصصی به دبیرخانه ارسال کردند، ادامه داد: طرح‌ها در گروه‌های تخصصی شامل فناوری های شیمیایی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و رایانه، هنر، معماری و شهرسازی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، مهندسی عمران، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، مواد، متالورژی و انرژی های نو و زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، محیط زیست، فناوری نانو، مهندسی هوافضا، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات و مهندسی مکاترونیک پذیرفته شد.

وی افزود: در این حوزه آثار رسیده در پنج محور پژوهشی و فناوری شامل طرح‌ها و پژوهش‌های بنیادی، طرح‌ها و پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، نوآوری و فناوری و ابتکار قابل پذیرش و مورد ارزیابی قرا  گرفت. 

دبیر سی و ششمین جشنواره خوارزمی، خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی و بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی و اولین جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی روز سه‌شنبه نهم اسفندماه جاری با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار  و ازنفرات برتر معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

پایان پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول